ГоловнаСвіт

Гугл і Фейсбук обходять вимоги щодо конфіденційності, - агентство захисту прав споживачів

Норвезьке агентство просить перевірити діяльність інтернет-гігантів.

Гугл і Фейсбук обходять вимоги щодо конфіденційності, - агентство захисту прав споживачів
Фото: 112.ua

Facebook і Google маніпулюють користувачами, щоб отримати особисту інформацію. Інтернет-гіганти використовують для маніпуляцій оманливий дизайн, складні інструкції і вибір "все або нічого". До таких висновків дійшло норвезьке агентство із захисту прав споживачів.

Агентство вивчило повідомлення про конфіденційність та дійшло до висновку, що ці документи, можливо, не відповідають директиві Євросоюзу про захист персональних даних.

"Це не тільки маніпуляція, але і неповага до власних користувачів, і на наш погляд, це не дозволяє користувачам контролювати їхню особисту інформацію", - заявив старший віце-президент з питань споживачів Фін Мірстад.

Норвезька рада споживачів має намір звернутися до Європейського органу із захисту даних з проханням оцінити, чи відповідають дії компаній вимогам до захисту персональних даних.

Агентство не вказує, які саме програми або сервіси увійшли у дослідження.

Серед маніпуляцій, виявлених норвезьким агентством, зокрема, такі: налаштування за замовчуванням у додатках виставлені на найменш вигідний для конфіденційності варіант; оманливий або неочевидний дизайн: попередження про збирання даних та згода на нього оформлені так, що користувач нібито отримає менший функціонал, якщо натисне "ні"; налаштування конфіденційності часто вимагають великої кількості кліків і розміщені в неочевидних місцях; в окремих випадках сервіси погрожують видалити обліковий запис за відмови від збирання даних; помилковий вибір: програми пропонують різні варіанти згоди на збирання та обробку даних, що дає користувачеві почуття помилкового контролю над ситуацією.

"Ми очікуємо, що компанії сприятимуть гарному та інформованому вибору і дозволять користувачам отримувати контроль над своєю особистою інформацією. На жаль, сьогодні це не так, що суперечить очікуванням споживачів і наміру нових правил", - заявив Мірстад.

Нагадаємо, раніше цього року Facebook викрили у витоку особистих даних 87 мільйонів користувачів. З 25 травня всі сайти, які збирають особисті дані користувачів та відвідувачів, повинні повідомляти їм про це, і збирати дані тільки після прямої та однозначної згоди на надання особистої інформації.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter