ГоловнаСвіт

Російська "фабрика тролів" організувала 40 мітингів у США, - РБК

Інформація про частину акцій раніше потрапляла в розслідування англомовних ЗМІ.

Російська "фабрика тролів" організувала 40 мітингів у США, - РБК

Через спільноту петербурзького "Агентства інтернет-досліджень", також відомого як "фабрика тролів", у США були організовані близько 40 мітингів і акцій протесту у 2016-2017 роках.

Про це йдеться у внутрішній статистиці "фабрики тролів", яку має РБК.

За останні два роки у США пройшло близько десяти заходів під егідою руху BlackMattersUS (назва відсилає до руху Black Live Matter, який виступає за права темношкірих, але не має з ним нічого спільного), повідомив співрозмовник РБК, знайомий з діяльністю "фабрики". Співробітник "фабрики" і екс-працівник "американського відділу" заявили, що учасники акцій не знали, що їх організовують "тролі". Інформація про частину акцій раніше потрапляла в розслідування англомовних ЗМІ. У серпні минулого року рух Being Patriotic через Facebook запросив на акцію підтримки президента США Дональда Трампа жителів 17 міст Флориди, повідомляло The Daily Beast.

Щомісяця "фабрика" витрачала близько 200 тис. рублів (близько $3500) на оплату роботи місцевих організаторів акцій, перельоти, витрати на поліграфію і техніку. За два роки агентство могло витратити п'ять мільйонів рублів.

На просування в соцмережах агентство витрачало близько 260 тис. рублів щомісяця. Близько половини бюджету йшло на публікації про расові проблеми, менша частина витрачалася на політичні повідомлення. З червня 2015 року по травень 2017 року "фабрика" витратила не менш ніж $100 тис. на просування близько 3,3 тис. політичних оголошень, націлених на американських виборців.

Джерела РБК запевняють, що "американський відділ" очолює 27-річний уродженець Азербайджану Джейхун Асланов. Він заперечує цю інформацію. При цьому видання має повідомлення з telegram-чату від імені Асланова, в якому йдеться про проміжні підсумки роботи "фабрики тролів" у США. Асланов приїхав до Петербурга наприкінці 2000-х з Іркутської області, щоб вчитися на економічному факультеті Гідрометеорологічного університету. У 2009 році він поїхав у США, а у 2011 році побував у Лондоні. Як повідомляє РБК, йому на цей момент належать дві фірми, які спеціалізуються на рекламі та роботі в інтернеті. Одна з них - "Азимут" - розкручує акаунти в соцмережах, уточнив сам Асланов.

Усього в агентства щонайменше п'ять юросіб, пояснює співрозмовник, близький до керівництва "фабрики".

У вересні Facebook повідомила, що пов'язані з Росією користувачі купили 3000 політичних оголошень у США у 2015 і 2016 році. За інформацією соцмережі, близько 10 млн осіб у США бачили рекламні оголошення. Соціальна мережа передала Конгресу США текст цих оголошень. Їх точний зміст залишається невідомим, однак у Facebook уточнили, що більшість із них стосувалися гострих соціальних і політичних тем, включаючи права ЛГБТ, расові питання і право на зброю.

Пізніше соціальна мережа повідомила, що найме тисячу співробітників для перевірки політичної реклами.

Пізніше Twitter заблокував 200 акаунтів у справі про втручання РФ у американські вибори.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram