ГоловнаСвіт

Мобільна реклама принесла Facebook $150 млн прибутку

Основним джерелом доходу компанії, як і раніше, залишається реклама на повній версії сайту.

Мобільна реклама принесла Facebook $150 млн прибутку

Акції Facebook учора продемонстрували рекордне зростання - лише за день вони піднялися на 12,9%. Причиною стала гарна звітність компанії за третій квартал: виручка сягнула 1,26 млрд доларів порівняно з очікуваним рівнем у 1,23 млрд.

Інвесторів найбільше втішило зростання доходів від мобільної реклами. За три місяці обсяг цього бізнесу зріс на 70%, до 150 млн доларів. Експерти очікували, що виручка від мобільної реклами не перевищить 50 млн. У підсумку частка доходів від мобільної реклами в структурі виторгу компанії зрівнялася з часткою надходжень від розробників програм і сягнула 14%. Основним джерелом доходу компанії, на який припало 72% виручки, як і раніше, залишається реклама на повній версії сайту.

"Я хочу розвіяти міф, що Facebook не може заробляти на мобільній рекламі. Це було справедливо півроку тому, коли ми ще не ставили собі такої мети", - резюмував виконавчий директор компанії Марк Цукерберг. "У середньому за день мобільна реклама приносить нам 3 млн доларів виручки", - уточнив фінансовий директор соціальної мережі Давид Ембертсман.

Як наслідок, капіталізація соціальної мережі зросла до 41,8 млрд доларів. Зазначимо, під час весняного IPO ринок оцінив компанію в 104 млрд доларів.

Facebook Inc. заснована 2004 року. Найбільшим акціонером компанії з часткою у 28,1% є її засновник Марк Цукерберг. Facebook - найбільша у світі соціальна мережа. Число зареєстрованих користувачів перевищує 1 млрд осіб.

Нагадаємо, Facebook почала активно розвивати мобільний бізнес одразу після IPO. Тоді багато інвесторів критикували соціальну мережу за те, що її керівництво допустило швидке зростання мобільної аудиторії сайту без ефективних механізмів монетизації. Зараз аудиторія мобільної версії сайту становить близько 70 млн осіб, а вже до 2014 року вона може зрости до 100 млн користувачів.

У підсумку вже наприкінці літа соціальна мережа почала тестувати нову технологію розміщення мобільної реклами, яка дозволяє показувати рекламні повідомлення і поза межами соціальної мережі. Крім того, соціальна мережа оновила свої додатки для iOS і Android й почала розміщувати в них більше реклами.

"Напевно, озираючись, я можу сказати, що це було найбільшою стратегічною помилкою, яку ми допустили", - заявляв Цукерберг у вересні про рішення створювати мобільні програми на базі відкритих стандартів замість випуску додатків спеціально для смартфонів від Apple і пристроїв на Android.

Facebook дійсно почала активніше монетизувати аудиторію мобільної версії сайту, погоджується аналітик Forrester Research Нейт Еліот. "Уже скоро компанії, можливо, доведеться знизити активність у цьому напрямку. Надмірне зростання реклами може відштовхнути користувачів", - констатує він.

Утім, незважаючи на зростання доходів, компанія, як і раніше, працює збитково. У третьому кварталі втрати соціальної мережі становили 59 млн доларів супроти 227 млн доларів прибутку рік тому. Керівництво Facebook пояснювало втрати специфікою обліку, який вимагає визнання короткострокових витрат на опціонах на акції для співробітників. Зрештою, порівняно з другим кварталом показник таки покращився: три місяці тому збиток Facebook перевищував 150 млн доларів.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter