ГоловнаСвіт

Капітан Costa Concordia вважає себе рятівником судна

Франческо Скеттіно пояснив, що поводився максимально правильно після зіткнення зі скелею.

Капітан Costa Concordia вважає себе рятівником судна
Франческо Скеттино
Фото: news2000.com.ua

Капітан круїзного лайнера Costa Concordia Франческо Скеттіно назвав себе рятівником судна. У листі адвокатам, який зачитали ввечері 5 липня у передачі Quinta Colonna на Canale 5 і опублікували на сайті газети La Repubblica, Франческо Скеттіно пояснив, що поводився максимально правильно після зіткнення зі скелею.

Одразу після зіткнення лайнера, пише Скеттіно, він віддав три накази. По-перше, закрити герметичні двері, що ведуть на корму. По-друге, вивернути штурвал прямо - якби судно далі прямувало ліворуч, воно отримало б значно більшу пробоїну. По-третє, відправити боцмана на ніс, щоб той у разі потреби кинув якір.

Свій останній маневр - дрейф у бік берега, не кидаючи якоря - Скеттіно визначив як "винятковий", оскільки це дозволило, на думку капітана, уникнути зіткнення носа зі скелею і негайного затоплення судна. "Так я створив оптимальні умови для того, щоб урятувати всіх, незалежно від розвитку подій", - пише він.

Скеттіно звернув увагу, що дехто каже, що зіткнення судна зі скелею було спричинене його галюцинацією. "Зовсім ні! Це було моє чуття, майстерність, уміння розпізнавати море - це вони дозволили мені зробити несподіваний поворот", - заявив капітан. "Цієї миті мною з певністю керувало божественне провидіння. Якби я далі рухався звиклим маршрутом, носова частина судна зіткнулася б зі скелею. Це була б бійня", - написав Скеттіно.

Капітана звинувачують, зокрема, в тому, що він занадто пізно подав сигнал лиха на судні і почав евакуацію пасажирів. Скеттіно пояснив, що евакуювати більш ніж чотири тисячі осіб одразу було б дуже небезпечно для їхнього життя. Зрозуміти ж масштаби того, що сталося йому, заважало те, що не працювали комп'ютери.

"Корабель - найкраща з усіх можливих рятувальна шлюпка. Капітан може скористатися часом, необхідним, щоб оцінити небезпеку, не створюючи паніки: він єдиний відповідає, спочатку перед Богом, а потім перед людьми", - додав Скеттіно.

Ніхто, зазначив капітан, не звертає уваги на те, що початковий маршрут привів би до подальшого зіткнення зі скелями і смерті всіх або майже всіх, хто був на Costa Concordia. Крім того, Скеттіно пошкодував, що чорна скринька не зареєструвала інформації про загибель судна і підтвердити його слова можуть тільки очевидці.

Costa Concordia затонула біля берегів італійського острова Джильї в ніч проти 14 січня 2012 року. Жертвами аварії корабля стали 32 людини, усього на лайнері було понад 4 200 пасажирів і членів екіпажу. Скеттіно звинувачують у недбалості, яка спричинила смерть, і в тому, що він покинув судно. Із 17 січня по 5 липня капітан перебував під домашнім арештом.