ГоловнаСуспільствоЖиття

Рада створила комісію з розслідування зміни власників NewsOne, "112 Україна" і ZIK

Мета комісії - перевірка законності зміни власників каналів і протидія РФ на інформаційний простір України.

Рада створила комісію з розслідування зміни власників NewsOne, "112 Україна" і ZIK
Фото: newsone

Верховна Рада створила тимчасову слідчу комісію (ТСК) з розслідування законності зміни власників телеканалів NewsOne, "112 Україна" і ZIK.

За прийняття проєкту постанови №2152 проголосували 278 депутатів при мінімально необхідних 226. Метою комісії є перевірка законності зміни власників телеканалів і протидія РФ на інформаційний простір України.

Відомство має перевірити обставини придбання, джерела надходження коштів під час зміни власників цих телеканалів, дізнатися про людей, які прямо або побічно брали участь в зміні власників, їх частку на ринку, поширення тез, які загрожують нацбезпеці.

Крім того, комісія розслідуватиме спеціальні інформаційні операції телеканалів, що спрямовані на підрив обороноздатності, деморалізацію особового складу ЗС та інших військових формувань, провокування екстремістських проявів, загострення і дестабілізацію суспільно-політичної та соціально-економічної ситуації, розпалювання міжетнічних і міжконфесійних конфліктів в Україні та інших проявів загрози інформаційній безпеці країни.

Комісія буде працювати 6 місяців, після чого надасть звіт на засіданні Ради.

Головою комісії призначено депутата від фракції "Слуга народу" Ольгу Василевську-Смаглюк, її заступником - Олександра Устнова з партії "Голос".

Нагадаємо, всі три телеканали належать Тарасу Козаку, соратнику глави партії "Опозиційна платформа - За життя" Віктора Медведчука, який є кумом Путіна.

 26 вересня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення відмовилася продовжувати ліцензію на цифрове мовлення телеканалу "112 Україна".

Перед цим, в серпні, Нацрада призначила позапланову перевірку телеканалу через намір показати пропагандистський фільм Олівера Стоуна "Нерозказана історія України" про "громадянський конфлікт на Донбасі". Після скандалу показ фільму скасували, але перевірка відбулася.

2 жовтня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення подала позов до Окружного адміністративного суду Києва, в якому попросила анулювати ліцензію на мовлення NewsOne.

Цей канал відомий тим, що влітку навколо нього розгорівся великий скандал, оскільки канал збирався проводити двогодинний телеміст з "Росією 1" під назвою "Треба поговорити" за прикладом телемосту між СРСР і США, який провели в 1985 році. На каналі "Росія 1" працює відомий пропагандист Дмитро Кисельов.

Після того, як це викликало серйозний резонанс в Україні, телеміст був скасований.

Телеканал ZIK перейшов під контроль Козака в червні цього року. Після того, як це стало відомо, з телеканалу почали йти журналісти.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter