ГоловнаСуспільствоОсвіта

Раннє програмування в школах полегшить сприйняття дітьми своїх помилок, - психолог

На думку експерта, цей курс варто інтегрувати в інші предмети в формі гри.

Катерина Гольцберг
Фото: Макс Левин
Катерина Гольцберг

На думку психолога, навчання програмуванню з ранніх класів позитивно вплине на психологічне сприйняття дітей, якщо підійти до питання комплексно. Про це під час круглого столу в Інституті Горшеніна заявила Катерина Гольцберг, дитячий і сімейний психолог, президент професійної Асоціації дитячих аналітичних психологів.

"Коли дитина складає розклад на день, - це вже невелике програмування, коли готує, прибирає, танцює, грає або придумує квести. Будь-які дії, які мають правила, - це програмування. Це не щось нове, це те, що вже існує, але ми його так не називаємо", - сказала Гольцберг.

На думку психолога, дітям буде простіше засвоїти раніше програмування, якщо його інтегрувати в інші предмети, а школярам початкових класів представлять у формі гри.

"Якщо з одного боку ми кладемо раннє програмування, то з іншого треба покласти емоційний інтелект. Важливий комплексний підхід: 10 хвилин уроку ми будемо програмувати, а ще 10 хвилин працювати над емоційним сприйняттям, тоді це буде добре", - зазначила Гольцберг.

Частково сучасна шкільна програма вже передбачає елементи раннього програмування.

"Наприклад, у математиці є такий графічний диктант, коли учень заповнює певні клітинки в зошиті і потім з цього виходить якась фігура. Хтось може не розуміти, для чого ми це робимо. А це і є раннє програмування для школярів без комп'ютера: показати, що дитина закодувала певний шлях і в результаті отримала фігуру", - розповіла Олександра Бобруйко, учитель "Академії сучасної освіти".

Олександра Бобруйко
Фото: Макс Левин
Олександра Бобруйко

Учитель додала, що дітям простіше сприймати новий предмет, якщо їм пояснити, чому він стане в нагоді їм у реальному житті. Загалом, на думку психолога, навчання програмуванню з ранніх класів позитивно вплине на психологічне сприйняття дітей.

"Ключовим правом дитини в школі - є право на помилку. І в програмуванні - це не та помилка, за яку він отримає від вчителя погану оцінку. Це помилка системна, яку дитина змушена виправити, тому що програма просто не запрацює. А це ж цікаво, щоб вона працювала. Це як квест, коли ти не можеш перейти на наступний рівень. Окрім того, зараз дуже тривожні діти, їм легше, коли є передбачуваність в якихось діях, ось раннє програмування дозволить їм бути впевненими в тому, що буде потім", - зазначила психолог.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter