ГоловнаПолітика

Експерт РПР: у Раді шість законопроектів про транспорт для військових, і всі не підходять

Експерт РПР: у Раді шість законопроектів про транспорт для військових, і всі не підходять
Фото: Ольга Голубева

Експерт Реанімаційного пакета реформ і член Ради волонтерів при Міністерстві оборони Валентина Варава розкритикувала законопроекти про транспорт для військових, які зареєстровані в парламенті.

"Одна велика група - це питання легалізації транспорту, завезеного без розмитнення в 2014-2015 роках до внесення поправки про гуманітарну допомогу, яка дозволяє ввозити в Україну автомобілі, що не відповідають вимозі Євро-5, для потреб АТО. У листопаді 2015 року ми зробили перше розмитнення, створили алгоритм і зараз сотні автомобілів розмитнюють таким чином. Але питання автомобілів 2014-2015 років актуальне досі", - розповіла Варава під час круглого столу, який пройшов у рамках інформаційного партнерства Інституту Горшеніна і Реанімаційного пакета реформ.

Експерт наголосила, що йдеться приблизно про 1500 автомобілів. Депутати написали три законопроекти, присвячені цьому питанню, - 4728, 4950, 6380, але жоден із них не вирішує ситуацію і не дозволяє захистити волонтерів, які ввозили автомобілі, і митників, які їх пропускали в 2014-2015 роках. Тому Варава пропонує відхилити ці законопроекти.

Ще три законопроекти - 2247, 5133 і 5057 - стосуються пільг для військових на розмитнення автомобілів з-за кордону.

"Ми всі дуже хочемо захистити військовослужбовців, які пройшли АТО. Але ми розуміємо, що законопроекти стовідсотково популістські. Якщо зняти мита для 300 тисяч військовослужбовців, людей з УБС в умовах, коли ми їздимо без довіреностей, виникають величезні корупційні ризики. Ми не можемо пропонувати Верховній Раді просувати далі ці законопроекти", - зазначила вона.

Варава зауважила, що в цей час є величезні поточні потреби, які депутати просто ігнорують. Як приклад, вона навела ввезення автомобілів для швидкої допомоги.

"Ми хочемо просити Адміністрацію президента і Верховну Раду ініціювати законопроект, який скасовує вимогу Євро-5 для швидкої допомоги не для зони АТО, а для цивільних лікарень. У цей момент стоїть 50 нових автомобілів швидкої допомоги з Китаю для Міністерства охорони здоров'я України, тому що китайська сторона апріорі не має сертифікатів Євро-5. Для кожної області повинні йти два автомобілі, ці "швидкі" вже місяць стоять на митниці, якщо не більше", - розповіла експерт.

Вона також порадила депутатам звернути увагу на прогалини в законодавстві про гуманітарну допомогу. "У нас є величезна кількість прикладів, як у лазівки між непрописаними положеннями закону проходять сотні тисяч тонн гуманітарної допомоги, яка є можливістю для ухилення від сплати податків з одного боку, а з іншого - підставою для зловживання, коли комерційна гуманітарна допомога проходить як благодійна", - розповіла Варава.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter