ГоловнаПолітика

"Південмаш" звинуватив ВГТРК у спотворенні розмови пранкерів з гендиректором підприємства

Російські журналісти подали слова про Південну Корею як про Північну.

"Південмаш" звинуватив ВГТРК у спотворенні розмови пранкерів з гендиректором підприємства
В цеху *Южмаша*
Фото: inforesist.org

У середу, 16 серпня, російське видання Вести.Ru опублікувало запис розмови так званих пранкерів Володимира Кузнєцова (Вован) і Олексія Столярова (Лексус) з генеральним директором підприємства "Південмаш" Сергія Войтом.

Вони спілкувалися з ним від імені секретаря РНБО Олександра Турчинова з приводу скандалу навколо ракетної програми КНДР. На "Південмаші" підтвердили факт розмови, але заявили, що була спотворена суть. Зокрема, Войт згадував у розмові Корею, маючи на увазі Південну Корею (Республіка Корея), а в запису створюється враження, нібито мова про Північну Корею (Корейська Народно-Демократична Республіка).

"Нічого сенсаційного і, тим паче, скандального з уст керівника "Південмашу" не пролунало. Попри це, автори сюжету спробували шляхом перекручування слів Сергія Войта і поміщення їх у контекст міркувань про скандал з північнокорейськими ракетами створити враження, що, говорячи про співпрацю КБ «Південне» і Кореї, малася на увазі співпрацю з КНДР. Це не відповідає дійсності. КБ «Південне» багато років співпрацює з Республікою Корея. Віднедавна до цієї співпраці залучено і Південмаш. Перші контракти були успішно виконані, про що повідомляли на сайті підприємства. У цей час партнерські відносини "Південмашу" з Корейським інститутом аерокосмічних досліджень (KARI) успішно розвиваються, про що також повідомлялося. При цьому про жодну співпрацю "Південмашу" чи КБ «Південне» з підприємствами та організаціями Північної Кореї мова ніколи не йшла", - йдеться в заяві "Південмашу".

У ній також наголошено, що згадана в сюжеті і в бесіді з пранкерами нібито підготовка продажу "Південмашу" неможлива. "Відповідно до чинного законодавства України, "Південмаш" не підпадає під приватизацію і не може бути корпоратизованим", - уточнила прес-служба.

"Південмаш" укотре висловлює жаль з приводу несумлінної роботи журналістів, які цього разу представляють один з центральних державних каналів РФ. "Південмаш" завжди відкритий до співпраці з представниками ЗМІ і готовий відповідати на будь-які питання, що цікавлять їх, у межах своєї компетенції", - йдеться в заяві.

Під час розмови з Войтом пранкери цікавилися, чи могли бути поставлені ракетні двигуни РД-250 у КНДР з України. Не підозрюючи про "розіграш", гендиректор ПМЗ висловив припущення про можливість витоку технологій, розроблених у 60-х на НВО "Енергомаш", через Росію, яка володіє конструкторською документацією, або через Китай. При цьому він виключив можливість передачі ракетних технологій в КНДР будь-ким з українських підприємств - виробництво цих двигунів в Україні закрито, а сама технічна документація засекречена з 1987 року.

Гендиректор уточнив, що "Південмаш" тільки виходить на азійський регіональний космічний ринок і налагоджує співпрацю з Південною Кореєю, а ДП "КБ "Південне" працює на цьому ринку протягом багатьох років, у тому числі з КНР. При цьому він підкреслив, що це міжнародне співробітництво контролюється українськими уповноваженими відомствами.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter