ГоловнаЕкономікаБізнес

Експерт назвав провальною транспортну політику України в питанні Криму

Колишній урядовий уповноважений не задоволений роботою Мінінфраструктури.

Експерт назвав провальною транспортну політику України в питанні Криму
Борис Бабин
Фото: Макс Требухов

Транспортна політика України в питанні Криму є вкрай незадовільною.

Про це в Інституті Горшеніна на круглому столі "Ізольований півострів" сказав Борис Бабін, колишній урядовий уповноважений у справах Європейського суду з прав людини. У 2010-2014 роках він також був виконавчим секретарем Української незалежної морської профспілки.

"На сьогодні пасажирського сполучення з Кримом немає з обох сторін. Є вантажне сполучення з Росією через поромну переправу. У грудні 2015 року Росія включила так звану Кримську залізницю в систему своїх федеральних підприємств. Українська влада абсолютно не реагує на цю ситуацію. У нас РЖД та афілійовані структури не включено в санкційні списки. У нас немає санкцій проти керівництва цих установ. У нас немає дзеркального реагування, тому що досі щодня поїзди курсують Україною абсолютно вільно", - обурився він.

Ситуація в автомобільному транспорті ширша, зазначив Бабін, однак і в цьому випадку політика держави жахлива. "У нас абсолютно ганебна ситуація склалася з автомобільним пасажирським сполученням. Усі знають, що в Крим з усіх регіонів України можна дістатися автобусом. У принципі, це нормально, але всі ці перевезення є нелегальними через позицію Міністерства інфраструктури, яке свідомо два роки ухиляється від перереєстрації міжобласних маршрутів перевезень з окупованою територією. Чому це робиться? Усе просто: нелегального перевізника легше доїти", - вважає він.

З авіаперевезеннями ситуація чіткіша, але, на думку Бабіна, Україні потрібно було порушити кримінальні справи проти авіаекіпажів, які влітку сотнями порушують заборону на польоти до Криму, а також проти керівників авіакомпаній.

"Щодо морського сполучення, ситуація приголомшлива, тому що, скажімо так, свого часу судновласники боялися заходити в кримські порти. Але вже 2015 року в нас була інша динаміка. Сьогодні судна просто виходять з Южного, Херсона, Миколаєва... Всі це знають, і нікого це не хвилює", - заявив Бабін.

"Крім того, виникає проблема відсутності належного реагування на заходження суден до Криму з третіх країн. У нас усе обмежується віртуальним списком Мінінфраструктури, і МЗС іноді інформує когось. Єдине нещасне судно в Херсоні затримали", - додав експерт.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter