ГоловнаЕкономікаДержава

На будівництво платної автостради Львів - Краковець немає грошей, - ЗМІ

Проект не можуть реалізувати вже 16 років.

На будівництво платної автостради Львів - Краковець немає грошей, - ЗМІ
Фото: Кузьма Джунь

Проект будівництва концесійної платної автодороги Львів-Краковець, імовірно, не реалізують через відсутність коштів на його реалізацію.

Про це йдеться у статті "Поганий час для концесії", яку опублікував УНІАН.

"Україна вже отримала дві пропозиції будівництва концесійної дороги Львів-Краковець. Як розповів Андрій Пивоварський, пропозиції зробили українська та французька компанії, які побажали побудувати першу дорогу такого типу в Україні. При цьому міністр уточнив, що із законодавчого погляду всі моменти, що стосуються нововведення, концесійних доріг, уже врегульовано. З оптимістичної заяви голови Мініфраструктури можна зробити важливий і не дуже обнадійливий висновок. Якщо опрацювання можливих варіантів фінансування тільки в планах, отже, зараз грошей на реалізацію проекту немає. Тобто в цих двох реченнях питання фінансування не вирішене. А Кабмін може вирішити питання фінансування лише двома способами - виділити гроші з державного бюджету або взяти кредит під державні гарантії. Інших варіантів немає за визначенням", - пише автор.

Видання нагадує, що проект подали ще 16 років тому, і саме відсутність грошей призвела до того, що програму заморозили.

"1999 року, коли світова й українська економіка демонстрували впевнене зростання, а про дефолт у нашій країні ніхто не говорив, грошей та інвесторів не знайшли. До ідеї будівництва платної ділянки цієї траси поверталися кілька разів, ідею будівництва доріг на умовах концесії активно просував уряд Миколи Азарова, але результат залишався незмінним", - пише журналіст.

"Державна служба автомобільних доріг з одним із двох претендентів на реалізацію проекту, французькою компанією Bouygues Travaux Publics, у червні 2005 року в Парижі вже підписала меморандум про інвестиційну співпрацю. У той час компанія отримала інвестиційну пропозицію в розмірі 7 млрд євро. Французи мали взяти участь у будівництві не тільки дороги "Львів - Краковець", а й "Київ - Вінниця - Західна Україна - кордон з Угорщиною". Мова також йшла про будівництво відгалуження на Миколаїв від автотраси "Київ-Одеса" і ділянку дороги "Москва-Сімферополь". Проект так і залишився на папері. Необхідних 7 млрд євро для його реалізації ні в кого не знайшлося", - нагадує видання.

На думку автора, другий учасник конкурсу теж викликає запитання.

"Міністр Пивоварський на своїй сторінці у Facebook повідомив, що на участь у конкурсі подав заявку консорціум "Українські транспортні магістралі". Його створила ще 1999 року група українських компаній спеціально для реалізації цього проекту і навіть уклала відповідний договір. Однак у зв'язку з невиконанням концесіонером узятих на себе зобов'язань, що стосувалися залучення фінансування та початку будівництва протягом 11 років - 13 жовтня 2010 року договір розірвали", - нагадує видання.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter