ГоловнаЕкономікаБізнес

Приватні перевізники заявили про подорожчання проїзду в маршрутках на 1 гривню

Ціну на проїзд прив'язали до подорожчання палива

Приватні перевізники заявили про подорожчання проїзду в маршрутках на 1 гривню

Приватні перевізники змушені підняти ціну на проїзд у маршрутних таксі.

Про це вони заявили 7 квітня на прес-конференції в Києві.

Таке рішення, за їхніми словами, продиктоване насамперед збитками через постійне підвищення цін на паливо та запчастини, які прив'язані до курсу долара. Вартість літра дизпалива сьогодні вже перевищила 13 грн.

Виручка з маршруту не компенсує витрат на паливо, зарплати та ремонт машин. А про оновлення рухомого складу навіть мови немає. "Такі тарифи з такими витратами - це удар по безпеці перевезень", - каже підприємець Ігор Гусак. За його словами, ціну проїзду доведеться негайно підняти на 1 гривню - це дасть можливість підприємцям позбутися збитковості в роботі, повідомляє УНІАН.

Без підвищення тарифів уже днями більшість київських "маршруток" залишаться у гаражах. Приватний автопарк, який щодня курсує Києвом, налічує 2000 машин, тоді як комунальне підприємство "Київпастранс" має лише 800 автобусів і мікроавтобусів.

В.о. голови Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Іван Шпильовий під час прес-конференції наголосив, що адміністрація не втручається в господарські рішення приватних перевізників. Ба більше, за його словами, комунальний сегмент маршрутних таксі також має найближчим часом переглянути тарифи. "Економічно обґрунтована ціна проїзду становить у середньому 3,75 грн", - додав він.

Юрій Артеменко, директор ПП "Надія-транс" та інших приватних підприємств, підкреслює, що збитки перевізники зазнають вже чотири останні місяці. Запаси міцності автопарку вичерпуються, вільних коштів на купівлю рухомого складу немає. Новий автобус "Богдан" зараз коштує 60 тисяч доларів. Підраховано, що з нинішніми тарифами він окупиться лише через 15 років. Хоча вже за 8 років ці машини перетворюються на металобрухт.

Присутня на зустрічі з пресою голова Громадської ради при КМДА Марина Бурмака підкреслила, що необхідно змінити акценти та вести мову про підвищення якості пасажирських перевезень. Але передусім це питання стосується ефективності роботи Департаменту транспортної інфраструктури, обов'язок якого - створювати умови для якісних послуг у цій сфері. Оцінкою роботи Департаменту є те, що погане транспортне обслуговування вже кілька років поспіль займає стійке місце в ТОП-10 скарг киян.

"Проаналізувавши скарги киян, ще півроку тому Громадська рада запропонувала Програму підвищення якості транспортних послуг, що складається з 10 кроків, - каже Марина Бурмака. - Враховуючи складну економічну ситуацію, ми спиралися на першочерговість вирішення тих незручностей для киян, які не вимагають додаткових фінансових вкладень. Це культура спілкування водіїв з пасажирами, охайний зовнішній вигляд, дотримання водіями правил дорожнього руху, оголошення назв зупинок маршруту, естетичне оформлення салонів автобусів. Усі ці вимоги прописані в договорі між КМДА та перевізниками. І якби чиновники Департаменту контролювали виконання цього договору, Київ мав би набагато кращий пасажирський транспорт. За півроку ми чули від чиновників багато обіцянок про поліпшення якості транспортного обслуговування, але жодного реального кроку в цьому напрямку зроблено не було".

Громадська рада звернулася до КМДА з пропозицією скласти план спільних дій за участю Департаменту та перевізників для виконання Програми підвищення якості транспортних послуг у Києві.

Підприємці вважають вимоги щодо якості обслуговування справедливими і готові прислухатися до пропозицій Громадської ради, виправивши низку організаційних вад. Наприклад, домовилися, що Громадська рада запропонує пам'ятку для водіїв з правилами культури спілкування з пасажирами. Поступово водіїв на маршрутах будуть забезпечувати формою. Однак такі серйозні проблеми, як безпека транспорту, якість самих автомобілів, вимагають капіталовкладень і прозорих умов співпраці з міською адміністрацією. Наразі ж такий бізнес є збитковим і порозуміння із чиновниками не досягнуто.