ГоловнаЕкономікаДержава

Ставити цигарки на вітрину можна, рекламувати - ні, - Держспоживінспекція

З 16 вересня набувають чинності зміни в закон про рекламу тютюнових виробів.

Ставити цигарки на вітрину можна, рекламувати - ні, - Держспоживінспекція

Глава Державної інспеціі України з питань захисту прав споживачів Сергій Орєхов в інтерв'ю "Урядовому кур'єру" роз'яснив основні положення нового Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів (№ 3778-VI), який набирає чинності з 16 вересня 2012 року.

"Буде повністю заборонена, по-перше, масова реклама цигарок в місцях їх продажу - на касах супермаркетів, в кіосках, які торгують сигаретами, і, по-друге, реклама сигарет в Інтернеті (крім сайтів для повнолітніх). Також важливим нововведенням є заборона на пропонування або надання бонусів, премій, повернення готівкових грошей, право на участь у лотереї або конкурсі, які прямо або опосередковано пов'язані з купівлею і вживанням тютюнових виробів. Тобто вся масова реклама, яка ще недавно могла потрапити на очі підліткам, повинна зникнути", - роз'яснив Сергій Орєхов.

Порушникам закону загрожує штраф, базова ставка якого становить від 30 до 50 тисяч гривень.

Проте глава Держспоживінспекції пообіцяв, що підприємців не штрафуватимуть за саму наявність сигарет на вітринах кіосків, на прилавку або полиці супермаркету.

"У законі немає норм, які б забороняли розміщення пачок цигарок на вітрині торговельних точок. До того ж в Україні споживач, в тому числі тютюнових виробів, наділений деякими захищеними Конституцією правами, мета яких - забезпечити його інформацією про продукт, який він купує. Мета цієї інформації, в т.ч. і демонстрації товару на вітрині - повідомити про наявний асортимент продукції, про її споживчі характеристики, про вартість товару на ціннику, про виробника і т.п. Але при цьому і зовнішній вигляд, і упаковка тютюнових виробів повинні повністю відповідати вимогам законодавства. Тобто ставити на вітрину цигарки можна, рекламувати - ні", - підсумував глава Держспоживінспекції Сергій Орєхов.

Також, за словами глави Держспоживінспекції, новий закон не забороняє і обмін інформацією між виробниками цигарок і торговими компаніями, які продають тютюнові вироби. Обмін інформацією між ними не може вважатися рекламою і ця сфера є предметом інших галузей законодавства - зокрема, цивільного та господарського права.

Як повідомив Орєхов, Держспоживінспекція спільно з Мінекономрозвитку підготували проект змін до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу (постанова Кабінету Міністрів №693 від 26.05.2004 р.), які чітко визначають, який саме суб'єкт нестиме відповідальність залежно від обставин порушення. Цей документ найближчим часом буде передано на розгляд Кабінету Міністрів України.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter