ГоловнаЕкономіка

Телеканали запідозрили в завищенні рейтингів

До розслідування залучили детективне агентство.

Телеканали запідозрили в завищенні рейтингів
Фото: guidone.it

Низка українських телеканалів, серед яких "Новий канал", ТВі, "Максі-ТВ" і "Меню-ТВ", імовірно, штучно завищували свої рейтинги. Про це йдеться у звіті детективного агентства Kroll і компанії GfK, повідомляє "КоммерсантЪ-Украина".

Згідно з документом, зростання рейтингів в окремі періоди з травня 2008-го по лютий 2012 року може пояснюватися маніпуляціями з показниками, а також підкупом частини респондентів.

"Кожне популярне шоу (на "Новому каналі") дивилися 80% підозрюваних у підкупі сімей, а серед інших глядачів - тільки 10%. Повинна бути серйозна причина для таких показників у кожному конкретному сегменті та часовому проміжку. Найімовірніше пояснення цього - маніпуляції" , - йдеться у звіті.

Цей документ Kroll і GfK підготували в рамках розслідування витоку інформації в GfK Ukraine, на підставі якої відбувається продаж ТВ-реклами в Україні. Проведення аудиту почалося після заяви директора каналу RuMusic Рудольфа Кірноса про те, що невідома приватна структура отримала базу контактів респондентів дослідження, що є конфіденційною інформацією, і здійснила їх підкуп. Kroll і GfK виявили 108 респондентів, чия поведінка здалася підозрілою. Але довести, що їх підкупили, не змогли.

Колишнє керівництво "Нового каналу" заперечує звинувачення, а нинішнє не прокоментувало ситуації. Зв'язок із підробкою рейтингів заперечують і на каналі ТВі.

Нагадаємо, Мін'юст має намір вивести українські телеканали з офшорів.