ГоловнаБлогиБлог Марини Бурмаки

ТОП-5 наболілих проблем киян

Питання, які найбільше турбують киян, залишаються далекими від політики.

Контактний центр міста Києва (15-51) лишається на сьогодні найбільш доступним каналом зв’язку між громадянами та міською владою.

На які проблеми скаржилися кияни протягом перших місяців цього року?

Фото: Марина Бурмака

Першість, як і минулого року, тримає житлове господарство – 52053 звернення. Переважно, кияни скаржаться на відсутність гарячої води, опалення або недостатню температуру батарей. Ще одним лихом, яке дошкуляє тисячам людей, стали зламані ліфти.

Другий катастрофічний блок – транспорт (близько 1000 звернень щомісяця). Нарікають на роботу світлофорів, розбиті проїжджі частини вулиць і занедбані тротуари, великий інтервал руху маршруток і автобусів.

Також увага киян прикута до функціонування кіосків (до 1000 скарг на місяць). На початку цього року саме скарги на МАФи посіли третю позицію «проблемного рейтингу». Людей турбує перевірка документації, демонтаж кіосків, незадовільний стан прилеглої до них території. Це ще раз доводить, що нову схему розміщення МАФів необхідно переглянути.

Щоправда, у лютому на третє місце вийшов блок питань, який стосується масових акцій протесту (МАФи відповідно – на четвертому). Йдеться, звісно, про події Майдану, які сколихнули не лише столицю, а й світ. Проте, ми пам’ятаємо, як київська влада саботувала вирішення комунальних проблем, наприклад, перешкоджала вивозу сміття, разом з тим закликаючи киян скаржитися на майданівців.

Четвертий блок – охорона здоров’я та ветеринарна медицина. Щодо цих проблем отримано 953 звернення. Передусім, кияни обурюються незадовільним обслуговуванням у поліклініках, відмовами у наданні пільгового рецепту на ліки. Медики стверджують, що це – наслідки розпочатої медичної реформи.

П’ятий великий вузол питань, що турбують громадян – це торгівля та побут (748 звернень). Тут і претензії до несанкціонованої торгівлі, і зауваження щодо організації та проведення продовольчих ярмарків, і скарги на незручності від сусідства з ресторанами.

Цікаво, що аналіз звернень громадян за 2013 рік показує аналогічні результати. В топ-позиціях за минулий рік − ті ж самі проблеми з гарячою та холодною водою, опаленням і ліфтами. А ще мешканці Києва активно вимагали ремонту дахів, припинення перебоїв з електропостачанням та чищення снігу і льоду на дорогах і тротуарах (рекордні снігопади минулого року ми всі пам’ятаємо).

Отже, головне, чого кияни хочуть від місцевої влади − щоб вона стала ближчою – в буквальному сенсі.

Очевидно, щоб краще розуміти жителів міста і вирішувати їх проблеми, чиновникам все-таки необхідно пройтися поміж рядами МАФів біля метро, скористатися аварійним ліфтом у багатоповерхівці і проїхатися разом з нами у розбитій маршрутці. Будемо сподіватися, що невдовзі це станеться.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter