ГоловнаЕкономікаБізнес

Регуляторна служба відмовилася підтримати уніфікацію тарифів на "порожняк"

Витрати вантажовідправників зростуть на мільярди гривень.

Регуляторна служба відмовилася підтримати уніфікацію тарифів на "порожняк"
Фото: censor.net.ua

Державна регуляторна служба не підтримує наказу Мінінфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовують до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, і пов'язаних з ним послуг, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів".

Про це заявила на засіданні голова ДРС Ксенія Ляпіна, пише "Мінпром".

"У цьому вигляді, думаю, що ні", - сказала вона, відповідаючи на питання, чи підтримує ДРС ініціативу Мінінфраструктури.

Ляпіна підкреслила, що в результаті запропонованої міністерством уніфікації відбудеться суттєве підвищення витрат вантажовідправників. "Федерація металургів і інші промислові асоціації оцінюють зростання витрат у 5,6-5,2 млрд грн, "Укрзалізниця" - в 2,3 млрд грн. Але визнано всіма, що це буде мільярдне підвищення витрат суб'єктів господарювання", - зазначила вона.

При цьому голова ДРС звернула увагу на зростання витрат з осені минулого року на перевезення вантажів залізничним транспортом. "Це підвищення накладається на попередні. Не тільки на осіннє 15-відсоткове підвищення тарифу, а й на істотне зростання фінансового навантаження на вантажовідправників через дерегуляцію вагонної складової. У короткостроковій перспективі це призвело до зростання як вартості вагонів "Укрзалізниці", так і приватного вагонного парку. Тож відсоток цього навантаження доходить до 50% за півроку, що в принципі вже фатально для бізнесу", - сказала вона.

Ляпіна застерігає, що таке різке підвищення фінансового навантаження на український бізнес може мати істотні негативні наслідки для виробництва. "Уже сьогодні деякі компанії втрачають європейські ринки через те, що не можуть виконати вчасно свої зобов'язання. Ці фактори суттєво знижують і доходи самих підприємств, і доходи держави, які передусім складаються з податків від таких істотних і бюджетотворчих галузей, як металургія, хімія, будівництво та аграрний сектор", - підкреслила голова ДРС.

"Допоможімо знайти компромісний варіант, щоб, з одного боку, "Укрзалізниця" вирішила проблему адміністрування, але без суттєвого впливу на зростання витрат вантажовідправників", - резюмувала Ляпіна.

Раніше керівники профільних промислових асоціацій звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням дати відповідні доручення Міністерству інфраструктури і "Укрзалізниці" щодо відкликання та скасування проекту наказу міністерства "Про внесення змін до коефіцієнтів, які застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах Україна, і пов'язаних з ним послуг, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів". На їхню думку, запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників у грошовому вимірі на 5 млрд грн на рік.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram