ГоловнаСвіт

Британські вчені заявили, що знайшли ймовірний спосіб боротьби з "усіма видами раку"

Учені виявили особливий вид Т-лімфоциту, який відрізняє ракові клітини від здорових і може їм протидіяти.

Фото: Depositphotos

Команда вчених з британського Університету Кардіффа заявила, що їхнє відкриття може дозволити медикам "налаштовувати" імунну систему людини проти ракових клітин. Це потенційно може допомогти створити універсальні ліки проти всіх видів раку.

Про це пише BBC Україна.

"Цей метод наразі не випробували клінічно, проте вчені переконані, що в нього є величезний потенціал. Короткий опис їхньої роботи оприлюднено в журналі Nature Immunology", - сказано в повідомленні.

Дослідження полягало в пошуку незвичайних способів, якими імунна система бореться з раковими пухлинами. Вченим вдалося виявити особливий вид Т-лімфоциту - клітини, яка в організмі людини відповідає за імунну реакцію. Ця клітина, на відміну від інших, здатна протидіяти різним видам загроз.

"Є шанс, що це може вилікувати всіх пацієнтів. Раніше ніхто не думав, що це можливо", - зазначив у розмові з BBC дослідник Генрі Сівелл.

На поверхні Т-лімфоцитів (або Т-клітин) є хімічні рецептори, за допомогою яких вони виявляють антигени, небезпечні для організму. Команді вчених вдалося знайти спосіб змусити виявлені ними Т-лімфоцити атакувати широкий спектр ракових клітин.

Метод випробуваний на клітинах раку легенів, крові, кишківника, молочної залози, простати, яйників і шийки матки. Лімфоцит знищував ракові клітини і не чіпав здорові.

Однак ученим поки що незрозуміло як саме Т-лімфоцит відрізняє ракові клітини від здорових. Його рецептор взаємодіє з молекулою MR1, яка є на поверхні кожної клітини людського організму.

Вважається, що ракові клітини "використовують" MR1 для маскування від імунної системи. Однак виявлений ученими Т-лімфоцит може отримувати від MR1 сигнал про те, що метаболізм клітини порушено, і це - клітина пухлини.

"Ми першими описали Т-клітину, яка виявляє в ракових клітинах MR1. Раніше цього ніхто не робив", - зазначив дослідник Гаррі Долтон.

Відзначають, це не перше таке дослідження, експерименти з "налаштування" імунної системи проти раку тривають уже давно.

Найвідоміший із них - CAR-T. Це засіб проти лейкемії, який перепрограмує імунну систему для протидії цьому виду раку. У випадку з CAR-T Т-лімфоцити генетично перепрограмують на те, щоб вони знаходили і знищували ракові клітини. Після цього модифіковані лімфоцити повертають у тіло пацієнта, де їх кількість збільшується після кожного зіткнення з клітинами раку.