ГоловнаСвіт

Російська "фабрика тролів" просувала антиісламську кампанію в Техасі, - CNN

Сторінка антиісламської групи "Серце Техасу" мала близько 249 тис. підписників.

Російська "фабрика тролів" просувала антиісламську кампанію в Техасі, - CNN

Антиісламська кампанія в Техасі, частиною якої був мітинг "Зупинити ісламізацію Техасу", просувалася через Facebook-сторінку під назвою "Серце Техасу".

Як повідомляє телеканал CNN, ця сторінка управлялася петербурзьким "Агентством інтернет-досліджень", відомим також як "фабрика тролів".

Джерело телеканалу повідомило, що "Серце Техасу" входить у число 470 облікових записів і сторінок, які Facebook передав Конгресу в рамках розслідування про Facebook-кампанії, що проводяться "Агентством інтернет-досліджень". Раніше про те, що сторінка "Серце Техасу" велася з Росії, повідомляло видання Business Insider.

Мітинг "Зупинити ісламізацію Техасу", який рекламувався на Facebook-сторінці "Серце Техасу", відбувся 21 травня в найбільшому місті штату, Х'юстоні. Двоє демонстрантів, як пише CNN, тримали в руках плакати #WhiteLivesMatter ("Життя білих має значення"). Одним з головних питань мітингу стало фінансування бібліотеки в Ісламському центрі в місті. Видання підкреслює, що це питання порушувалося на Facebook-сторінці, де помилково стверджувалося, що бібліотека отримала державне фінансування США.

Виконавчий директор Ради з американо-ісламських відносин у Техасі Мустафа Керролл розповів CNN, що організації довелося зв'язуватися з Федеральним бюро розслідувань (ФБР) з приводу коментарів, розміщених на сторінці "Серце Техасу". Один з них був такий: "Потрібно підірвати це місце. Нам не потрібно це лайно в Техасі". Протест також обговорювала Х'юстонська міська рада через три дні після його проведення.

Як пише CNN, сторінка "Серце Техасу" мала близько 249 тис. підписників. Пости були присвячені темам біженців, ісламофобським настроям, а також відокремленню Техасу від США. Видання з'ясувало, що представники групи зв'язувалися з лідером Руху за незалежність Техасу (TNM) Деніелом Міллером. Людина, яка представилася волонтером руху, розповіла йому про плани організувати всенародний мітинг #Texit (за аналогією з Brexit - цим словом позначається вихід Британії з Євросоюзу) до початку виборів у США. Міллер сказав, що його рух відмовився брати участь у мітингу. Він також сказав, що не буде розкривати особу людини, яка написала йому.

"Агентство інтернет-досліджень" стало відоме після виходу репортажу про його роботу у виданні "Мій район MR7". Пізніше про нього написав New York Times, назвавши компанію "фабрикою тролів". В інтерв'ю New York Times співробітниця видання розповіла, що кожного дня «тролі» отримували спеціальні техзавдання, які події і як потрібно інтерпретувати в соцмережах. За її словами, в «Агентстві» працюють близько 400 осіб, на його утримання йде близько 20 мільйонів рублів на місяць. У вересні Facebook повідомила, що пов'язані з Росією користувачі купили 3000 політичних оголошень у США у 2015 і 2016 роках. За інформацією соцмережі, близько 10 млн осіб у США бачили рекламні оголошення. Соціальна мережа передала Конгресу США текст цих оголошень. Їх точний зміст залишається невідомим, однак у Facebook уточнили, що більшість із них стосувалися гострих соціальних і політичних тем, включаючи права ЛГБТ, расові питання і право на зброю.

Пізніше соціальна мережа повідомила, що найме тисячу співробітників для перевірки політичної реклами.

Twitter, Google і Facebook дадуть свідчення з приводу можливого використання своїх платформ для впливу на виборців у Конгресі США.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter