ГоловнаСвіт

Дипломати ЄС попереджають про путінську пропаганду, - Der Spiegel

Європейські дипломати зазначають, що Меркель зазнала справжнього "бомбардування" з боку РФ.

Дипломати ЄС попереджають про путінську пропаганду, - Der Spiegel
Фото: ruskpp\Depositphotos

Зовнішньополітична служба Євросоюзу побоюється, що Кремль може вплинути на майбутні вибори. При цьому наголошують, що основною метою проросійської пропаганди досі була канцлер ФРН Анґела Меркель.

Про це пише Маркус Бекер у статті "Дипломати ЄС попереджають про путінську пропаганду", опублікованій на сайті видання Der Spiegel

Як випливає з матеріалу, Росія вплинула на президентські вибори в США - такого одностайного висновку дійшла американська розвідка. Відтоді ЄС побоюється, що Кремль може зробити таку ж спробу в Європі. Навесні вибори пройдуть у Нідерландах і Франції, восени - в Німеччині. І на всіх виборах у правих популістських сил будуть сильніші позиції.

Команда East StratCom зовнішньополітичної служби ЄС (EEAS) попереджає про вплив Москви. Ймовірно, Росія спробує вплинути на вибори в Європі так само, як у США, сказав чиновник EEAS, знайомий з висновками East StratCom. Цільова група розпочала роботу у вересні 2015 року, її заснували за указом лідерів ЄС. У штаті команди всього 11 осіб, і в неї немає власного бюджету. Проте, за її власними даними, група зареєструвала близько 2500 прикладів дезінформації. "Відбуваються неймовірно масштабні, у кожному разі частково організовані дезінформаційні кампанії проти ЄС, його політики і його принципів", - вважає чиновник EEAS. Улюблена мета - Анґела Меркель. Канцлер піддалася справжнім "бомбардуванням", наприклад, через свою політику щодо біженців або її прихильність введенню санкцій проти Росії.

Пропаганда для Росії - "частина державної політики" та "військовий інструмент", кажуть чиновники EEAS. Це публічно підтвердили і високопоставлені російські військові. Кремль напряму керує ЗМІ і "щодня вказує їм, що можна писати, а що ні". Хорошу поведінку винагороджують. Журналістів нагороджували за повідомлення про те, що в Україні немає російських військ, або що Росія поодинці бореться з "Ісламською державою" в Сирії, і при цьому не вчиняє ніяких військових злочинів.

В інших випадках росіяни намагалися переписати історію Другої світової війни і поширювали теорії змови, в тому числі і про збитий літак MH17, а іноді і просто "сміховинну брехню", наприклад, про те, що в ЄС заборонені сніговики, тому що вони расистські.

Відзначають, що мета такої пропаганди завжди одна і та сама: посіяти плутанину і розколоти громадськість. Так, російські ЗМІ "дуже упереджено й оманливо" повідомляли про "Брекзит", президентські вибори в Австрії і вибори в США, сказав чиновник EEAS. Перед референдумом у Нідерландах щодо Угоди про асоціацію з Україною в мережі з'явилося фальшиве відео з погрозами здійснити теракти, якщо голландці проголосують за асоціацію. Як відомо, все було по-іншому: вони відкинули договір. На думку експертів, усе це свідчить, що в питанні російської пропаганди "все частіше йдеться про внутрішню загрозу, яку слід розглядати як таку".

Також наголошено, що деякі держави-члени почали серйозніше ставитися до цієї проблеми. Так, Чехія створила підрозділ боротьби з пропагандою в міністерстві внутрішніх справ, подібні сигнали є і в Німеччині. Кілька днів тому видання Der Spiegel опублікувало дані німецької розвідки, згідно з якими Росія протягом багатьох років намагається посіяти розбрат на Заході.

Пропаганда в російських ЗМІ не є нішевим явищем, вона присутня у всіх основних програмах, які виходять у прайм-тайм, кажуть в East StratCom. Важливу роль відіграють також міжнародні ЗМІ Sputnik News і Russia Today. Інші ЗМІ і веб-сайти копіюють дезінформацію цих відомих каналів і поширюють її. Навіть НПО, мозкові центри і так звані "фабрики тролів", які переповнюють коментарями соціальні медіа і новинні сайти, слугують інструментом для поширення дезінформації.

На своєму сайті цільова група East StratCom розміщує звіти про фальшиві новини, але в її обов'язки також входить координація програм різних інститутів ЄС, які, серед іншого, повинні зміцнити незалежні засоби масової інформації в Східній Європі. Критики скаржаться, що в такому випадку відповідні засоби масової інформації більше не будуть повністю незалежними - і ЄС безпосередньо втручається в медіа-ринок Східної Європи і Росії. Це заперечує і сама цільова група East StratCom. Вони концентруються винятково на спростуванні повідомлень, неправдивість яких дійсно можна довести. Вони не намагаються вказувати людям, що ті повинні думати. "У кожного є право на антиєвропейську позицію", - наголошують в EEAS.

Як повідомляли раніше, ЄС виділяє додатково €800 тис. для боротьби з пропагандою в Європі.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter