ГоловнаСвіт
Спецтема
Россия

Transparency International розповіла про розтрату коштів бюджету РФ на піар губернаторів

За оцінкою експертів Transparency, в 85% регіонів Росії очільники мають пул державних ЗМІ.

Transparency International розповіла про розтрату коштів бюджету РФ на піар губернаторів
Transparency International

Міжнародна організація боротьби з корупцією Transparency International з'ясувала, кому передають підряди на інформування про діяльність голів російських регіонів і скільки коштують жителям цих регіонів статті про губернаторів у федеральних ЗМІ.

Як повідомляє "Дождь", дослідження Transparency описує "типову схему освоєння бюджетів на піар" на прикладі Алтайського краю, яку застосовують, за словами авторів, по всій країні.

У бюджеті російських регіонів гроші на ЗМІ, як правило, витрачаються за статтею "Інформування про діяльність органів державної влади", рідше - за статтею про збільшення інвестиційної привабливості регіонів. У випадку з Алтайським краєм бюджетні витрати проходили за статтею "Інформаційний супровід соціально-економічного розвитку Алтайського краю і його просування в інформаційному просторі Російської Федерації".

Усього на ЗМІ в Алтайському краї витрачають близько 200 млн рублів. Половину - 102,7 млн - освоює видавничий дім "Регіон", який об'єднує телекомпанію "Катунь24", радіостанцію "Міліцейська хвиля в Барнаулі", газету та два журнали, а також офіційний сайт адміністрації Алтайського краю.

За даними Transparency, близько 20% бюджету ВД "Регіон" через систему держзакупівель отримує ТОВ "Телерадіовидавниче агентство "Катунь". У 2014 році ТРВА "Катунь" отримало від видавничого дому два держконтракти на загальну суму понад 22 млн рублів на надання послуг "інформаційного забезпечення діяльності органів державної влади". Контракти, зокрема, передбачають зйомки телепередач. При цьому, як стверджують автори доповіді, зйомки як мінімум п'яти телепрограм проходили на площах і з залученням обладнання телеканалу "Катунь24". І "Катунь24", і ТРВА "Катунь" входять до видавничого дому "Регіон". Окрім того, телеканал "Катунь24" також транслює програми, зняті ТРВА "Катунь" на обладнанні телеканалу.

За словами керівника регіонального антикорупційного центру Transparency International в Барнаулі Станіслава Андрейчука, на аукціонах щодо двох держконтрактів, що пішли до ТРВА "Катунь", виступали ТОВ "Аліса" і ТОВ "Літера", афільовані і з самою "Катунь", і з видавничим домом "Регіон". ТОВ "Аліса", наприклад, очолює нинішній заступник директора ВД "Регіон" Олексій Мошков, а раніше він займав посаду керівника ТРВА "Катунь".

"Видавничий дім "Регіон" очолює Ольга Пашаєва. ТОВ "Азбука", яка отримала один із контрактів від "Регіону", очолює матір Ольги Пашаєвої - Наталія Пашаєва", - говорить Андрейчук. За його словами, Transparency надіслала запит у прокуратуру з попередженням про конфлікт інтересів. "Якщо Пашаєва не повідомляла своє керівництво про конфлікт інтересів, то має відбутися звільнення або самої Пашаєвої, або керівника крайового управління з питань преси", -додав Андрейчук.

Керівник прес-служби адміністрації Алтайського краю Іван Семихін у бесіді з "Дождем" не зміг пояснити, яким є функціонал ТОВ "ТРВА Катунь". "Я не знаю такої компанії, немає у нас такої", - відповів Семихін.

Також не готовий оперативно відповісти на запитання "Дождя" керівник Управління Алтайського краю з питань друку і інформації Максим Герасим'юк. "Я зараз не можу відповісти вам. Та й узагалі, я "Трансперенсі" не дуже довіряю, тому що структура для мене неоднозначна", - відповів Герасим'юк.

Директор видавничого дому "Регіон" Ольга Пашаєва була недоступна для ком

Читайте новости LB.ua в социальной сети Facebook