ГоловнаСвіт
Спецтема
Россия

Девальвація рубля цікавить росіян більше, ніж ситуація в Україні, - опитування

Росіяни почали економити на всіх споживчих категоріях

Девальвація рубля цікавить росіян більше, ніж ситуація в Україні, - опитування
Фото: EPA/UPG

Теми зростання цін, девальвації рубля, необхідності економії особистих коштів у четвертому кварталі 2014 року за своєю значимістю для росіян вперше за останні місяці випередили тему бойових дій в Україні.

Про те, що росіяни відчули наслідки економічної кризи свідчать результати останніх опитувань, проведених міжнародними дослідницькими компаніями GfK та Synovate Comcon.

Індекс споживчих настроїв росіян у четвертому кварталі 2014 року знизився на 7 п.п., до 95 пунктів - такі дані традиційного дослідження "Індекс споживчих настроїв і огляд змін споживчої поведінки росіян", яке з 1996 року проводить Міжнародний інститут маркетингових та соціальних досліджень GfK. Це падіння не є рекордом: дослідники зазначають, що під час кризи 2008-2009 років індекс обвалився на 31 пункт.

Тим не менше, дослідники пророкують обвал продажів: "Дослідження GfK у попередній кризі показали, що падіння продажів на ринку товарів повсякденного попиту відбулося через п'ять-шість місяців після спаду в настроях. Можна припустити, що сьогоднішня невпевненість споживачів відіб'ється на продажах з березня по червень 2015 року".

"Через девальвацію рубля і зростання інфляції зміна купівельної спроможності росіян неминуча. При цьому споживачеві потрібен час, щоб адаптуватися до нових умов і змінити звички споживання. Спочатку відбувається "криза в головах", що ми і спостерігаємо просто зараз, - заявила заступник генерального директора Gfk Rus Марина Безуглова. - У гравців російського ринку поки є час, щоб мобілізуватися і дати відповідь на нові потреби споживачів".

Російські споживачі мають намір економити - це підтверджує і опитування Synovate Comcon. Майже половина респондентів заявили, що починаючи з листопада через кризу вони почали активно заощаджувати на всіх споживчих категоріях. 49% економічно активного населення великих міст почали економити на товарах тривалого користування, 42% урізали витрати на послуги, 39% - на продукти харчування. У всіх цих категоріях кількість громадян, котрі заощаджують, зросла порівняно з даними третього кварталу 2014 року на 3-7 п.п.

У листопадовому опитуванні внутрішні економічні проблеми вперше за 5 років потрапили в топ-3 актуальних. Головною темою останнього місяця стало різке падіння курсу рубля (так вважають 75% опитаних), другою - війна в Україні (67%), третьою - економічна криза в Росії (59%). У третьому кварталі топ-3 виглядав так: війна в Україні (82%), російські продовольчі контрсанкції (59%) і санкції відносно Росії (55%).

Читайте новости LB.ua в социальной сети Facebook