ГоловнаСвіт

Рахункова палата повідомила про недостатнє фінансування Superjet-100

Проект з реалізації літаків може опинитися під загрозою зриву через брак коштів.

Рахункова палата повідомила про недостатнє фінансування Superjet-100

Проект з реалізації Sukhoi Superjet-100 може опинитися під загрозою зриву через брак коштів, виділених на нього з федерального бюджету.

Як говориться в офіційних матеріалах Рахункової палати, опублікованих на сайті відомства 19 липня, в 2003-2010 роках на проект створення SSJ-100 та двигуна для цих лайнерів SaM146 було витрачено 16,98 мільярда рублів за 15 держконтрактами. З позабюджетних коштів розробники проекту залучили 27,17 мільярда рублів.

Витрати бюджету тільки на літак Superjet (без урахування витрат на створення двигуна) становлять 12,43 мільярда рублів за 9 держконтрактами, а з позабюджетних джерел було залучено 20,34 мільярда рублів. Водночас, як зазначає Рахункова палата, 2010 року фінансування з федерального бюджету створення SSJ-100, організації виробництва і післяпродажного обслуговування припинилося.

Водночас НВО "Сатурн", яке виробляє двигуни для SSJ-100, отримало з бюджету тільки 3,4 мільярда рублів, хоча планувалося виділити підприємству 8,4 мільярда. Брак фінансування, як вказують в Рахунковій палаті, не дозволить "Сатурну" збільшити виробництво двигунів, як передбачалося - з 30 до 150 двигунів до 2014 року. А це, в свою чергу, "поставить під загрозу всю програму продажів" Superjet.

Крім того, як повідомили в контролюючому відомстві, аналіз фінансового стану ЗАТ "Цивільні літаки Сухого" (реалізує проект SSJ-100) показав, що "підприємство не має необхідних для освоєння масштабного виробництва фінансових ресурсів, водночас фінансовий стан підприємства ускладнює їх залучення на ринках позикових коштів".

Sukhoi Superjet 100 є повністю новою розробкою російського, а не радянського авіапрому. Передбачали, що постачання лайнерів замовникам почнуться 2008-2009 років, однак ці терміни неодноразово зсувалися. У підсумку перший замовник SSJ-100 - авіакомпанія "Армавіа" - отримав перший літак в квітні 2011 року. У липні поточного року стало відомо, що "Армавіа" відмовилася купувати у "Сухого" другий Superjet, не вказавши причини.

Крім "Армавіа", SSJ-100 експлуатує також "Аерофлот": в розпорядженні авіакомпанії знаходиться вісім лайнерів. На початку липня російські ЗМІ повідомляли, що перевізник не може використовувати чотири з восьми SSJ-100 через технічні труднощі. Як пояснили тоді в "Сухому", це пов'язано з помилковою сигналізацією в системі кондиціонування.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram