ГоловнаСвіт

Причиною катастрофи російського SSJ-100 міг бути кондиціонер

Розслідування катастрофи в Індонезії виявило й інші важливі чинники, що призвели до аварії літака.

Причиною катастрофи російського SSJ-100 міг бути кондиціонер
Фото: news.zn.ua

У розслідуванні катастрофи SSJ-100 в Індонезії з'явилася пріоритетна версія. Причиною падіння російського "Суперджет" могли стати проблеми з системою кондиціонування. Пілоти "Аерофлоту", що літають на SSJ-100, підтвердили, що відмова системи кондиціонування - одна з головних технічних проблем нового суперлайнера.

Несправності системи кондиціювання могли призвести до катастрофи російського літака Sukhoi Superjet-100 (SSJ-100), що розбився 9 травня в Індонезії.

Голова Об'єднаної авіабудівної корпорації (ОАК) Михайло Погосян заявив, що в катастрофі в Індонезії "ніяких відмов у роботі систем не було".

Два поспіль випадки відмови систем кондиціонування (18 червня SSJ - 100, що вилетів із "Шереметьєво" в Копенгаген, повернувся в аеропорт вильоту через проблеми з системою кондиціонування, а пізніше він не зміг вилетіти з Нижнього Новгорода до столиці) змусили індонезійських фахівців, які займаються розшифровкою другої параметричної "чорної скриньки", знайденої на горі Салак, звернути увагу саме на ймовірну відмову системи кондиціонування і технічну версію катастрофи.

Проведене розслідування катастрофи в Індонезії підтвердило й інші, не менш важливі фактори, які сприяли загибелі SSJ 100: помилку екіпажу та погану організацію польотів.

Як повідомляли, перед зіткненням із горою Салак командир екіпажу Олександр Яблонцев попросив дозвіл на зниження висоти з 10 тис. до 6 тис. футів (з 3 до 1,9 км).

При цьому, розслідування показало, що пілоти лайнера, який розбився, грубо порушили одну з основних вимог до безпеки польотів - перед польотом не розрахували мінімально безпечної висоти (МБВ).

Водночас, за версією пілотів "Аерофлоту", що літають на SSJ 100, А. Яблонцев летів на низькій висоті, тому що боявся відмови системи кондиціонування.

"При її відмові безпечна висота становить нижче 4 км, А. Яблонцев не піднімався вище 3 км. Система кондиціонування могла "барахлити", що теж могло бути причиною для запиту про зниження", - заявив на умовах анонімності один із пілотів авіакомпанії.

Щоби спростувати або підтвердити існуючі версії, в Жуковському буде змодельовано останній політ SSJ в Індонезії.

Як заявив нещодавно заступник міністра промисловості та торгівлі Юрій Слюсар, під час моделювання врахують "висоти, перешкоди, швидкості та координати", які були в районі гори Салак.

Після чого експерти знову полетять до Індонезії, де обміняються даними з колегами та підпишуть остаточний звіт про катастрофу.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram