ГоловнаСвіт

Індія продовжує імпорт іранської нафти

Судноплавні компанії Індії не бояться зменшення страхових компенсацій.

Індія продовжує імпорт іранської нафти
архивное фото
Фото: tver13.org

Індія продовжує перевозити іранську сиру нафту, незважаючи на обмежену страхову компенсацію через санкції Заходу проти Ірану.

Про це повідомляє Reuters у вівторок 24-го квітня, посилаючись на високоповажну особу в індустрії.

Нові санкції ЄС, котрі націлені на обмеження експорту іранської нафти, також забороняють європейським страховим компаніям забезпечувати страховку танкерів, що перевозять іранську нафту. Близько 90% страховиків танкерів знаходиться на Заході, тому санкції можуть вплинути на основних покупців нафти - Китай, Індію, Японію та Південну Корею.

Санкції ЄС повинні зупинити потік нафтодоларів до Тегерану, щоб змусити члена ОПЕК зупинити ядерну програму, яка, як підозрює Захід, призначена для виробництва зброї.

Індійська Shipping Corp, яка є найбільшою судноплавною фірмою країни, Great Eastern та інші індійські фірми попросили державних страховиків втрутитися та забезпечити до $50 млн доларів у страхуванні відповідальності за рейси танкерів.

Сума типового страхового покриття для супертанкера, що перевозить близько 2 мільйонів барелів сирої нафти, становить $1 млрд.

Промислові джерела повідомляють, що судноплавні компанії Індії ризикують доставкою сировини, навіть якщо вони нестимуть відповідальність за будь-які претензії понад $50 млн у випадку інциденту.

"Наскільки нам відомо, за останні 10 років у жодній індійській компанії, що постачає іранську нафту до Індії, не було жлдних серйозних інцидентів, пов'язаних із забрудненням або ще щось", - заявив голова Shipping Corp С. Хаджара.

"Оскільки не було жодних претензій протягом 10 років, ми вирішили, що якщо у нас є (страхове) покриття в $50 млн, було б доцільно, щоб ми продовжували працювати в цьому бізнесі".

Індія є четвертим за величиною в світі імпортером нафти й одним з найбільших клієнтів на 2,2 млн барелів експорту іранської нафти на добу. В середньому на місяць проходить десять поставок сирої нафти з Ірану на нафтопереробні заводи на західному узбережжі Індії.

Великий розлив нафти одним із цих танкерів може накласти на індійських судновласників відповідальність за мільярди доларів збитків.

Найдорожчим розливом нафти стала аварія танкера Exxon Valdez на Алясці 1989 роук, яка, за оцінками промислових груп, коштувала $7 мільярдів. Цю суму склали очищення, штрафи, недотримки та претензії.

"Exxon Valdez трапляється раз на десять років. Якщо ви вважаєте, що весь ваш ризик повинен відшкодуватися, ви не повинні бути в бізнесі", - сказав Хаджара, додавши, що відповідальність за розлив нафти вийшла за межі $1-3 млрд для інших інцидентів.

"Ми дуже ясно розуміємо, що індійські страхові компанії отримають важке завдання, якщо не неможливе, щоб отримати перестрахування, якщо санкції дійсно встановлять. Ми знаємо, що якщо ми попросимо величезну суму (страхового) покриття, ми ніколи її не отримаємо."

Ті, хто перестраховують, знаходяться переважно в Європі. На думку деяких експертів галузі, єдиним способом впоратися з втратою європейських перестрахувальників може стати надання урядами країн-імпортерів федеральних гарантій, щоб покрити будь-які витрати, пов'язані з танкерами.

Хаджара сказав, що судновласники звернулися до уряду за державними гарантіями, але не отримали відповіді. Індійські фірми поряд з Японією та Південною Кореєю також лобіювали звільнення від санкцій ЄС.

Нафтопереробні компанії Індії вже скорочують імпорт відповідно до окремої низки санкцій США, які вимагають, щоб покупцям сирої нафти в Ірану істотно скоротили закупівлі. Компанії можуть скоротити імпорт близько на чверть в період 2012-2013, який почався 1 квітня, але прагнуть зберегти імпорт, що залишився, на тому ж рівні.

У фінансовому році, що закінчився 31 березня, імпорт Індії з Ірану склав менше 340 тисяч барелів на добу порівняно з 362 тисячами за річними контрактами. Індія сьогодні імпортує близько 280 тисяч барелів на добу.

Джерело міністерства фінансів заявив, що індійський уряд розглядатиме будь-які заходи, необхідні для підтримки потоку нафти з Ірану, другого за величиною постачальника Індії після Саудівської Аравії, враховуючи пропозицію суверенних гарантій поставок.

Судноплавні компанії направили запит державним страховикам United India Insurance, General Insurance Company, New India Assurance Co. Ltd., National Insurance Co. Ltd. і Oriental Insurance Co. Ltd. Міністерство перевезень і фінансів також розглядає цю пропозицію. Хаджара сказав, що остаточне рішення з цього питання очікується "дуже скоро".

Нагадаємо, японські страховики також сказали, що зможуть відшкодовувати страховку тільки одного танкера з іранською нафтою в Перській затоці, тому що їх здатність забезпечити страхове покриття обмежується без європейського ринку перестрахування. КІлькість танкерів, що перевозять іранську нафту, скоротиться через те, що страховики зможуть в місяць вішкодовувати збитки тільки трьом або чотирьом танкерам, оскільки тривалість плавання із та до Перської затоки для кожного корабля становить від тижня до десяти днів. Минулого року принаймні десять танкерів доставляли нафту до Японії щомісяця. У квітні Японія скоротила поставки сирої нафти з Ірану приблизно на 80% відсотків порівняно з першими двома місяцями цього року.

ОПЕК очікує на збільшення цін на нефту через санкції проти Ірану.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter