ГоловнаСуспільствоЖиття

Мінрегіон відхрещується від Сінного: "Це не наша компетенція, звертайтеся до суду"

Відомство апелює до місцевої влади.

Мінрегіон відхрещується від Сінного: "Це не наша компетенція, звертайтеся до суду"
Валерій Філончук (праворуч) і Максим Малашкін
Фото: стоп-кадр з відео

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства не займається питаннями незаконного будівництва, а Державна архітектурно-будівельна інспекція не бачить підстав для скасування містобудівних умов і обґрунтувань, виданих забудовнику Сінного ринку. Єдино можливий шлях розв’язання конфлікту забудовника з активістами, які виступають проти незаконної забудови, що перевищує за висотністю і щільністю забудови допустимі норми - звернення до суду.

Таку офіційну позицію Мінрегіону озвучив держсекретар відомства Максим Малашкін на прес-конференції, присвяченій забудові Сінного ринку, в понеділок, 31 липня.

"Сьогодні виникає різне тлумачення юридичних можливостей органів влади в питанні, яке порушують активісти і народна депутат (йдеться про Ольгу Богомолець, звернення котрої нещодавно надійшло ДАБІ. Зазначимо, однак, що такі звернення також надходили раніше - від інших нардепів, - ред.) щодо чинних містобудівних умов і обмежень (будівництва на місці Сінного ринку - ред.), які стали визначальними для проведення будівництва та визначення, зокрема, висотності. Вважається, що вирішити питання їх скасування можливо шляхом видачі відповідного роз'яснення Мінрегіону... Але в нас є чіткі норми Конституції, які передбачають, що органи влади діють у рамках і спосіб, який визначено законом. У нас є Положення про Міністерство регіонального розвитку. Можливо, хтось вважає, що якщо в Положенні написано, що міністерство дає роз'яснення реалізації державної політики, то це є можливістю роз'яснити законодавство. Трохи не так. Міністерство не може створювати нові правові норми. Якщо питання не вирішене в законі, міністерство своїм листом не може створити норму, на підставі якої ДАБІ може скасувати містобудівні умови й обмеження або внести в них зміни. Це неможливо, тому що це не є повноваженнями Мінрегіону", - зазначив Малашкін.

За його словами, прописаними в законі підставами для скасування містобудівних умов і обмежень є: заява забудовника, рішення головного інспектора державного архітектурно-будівельного нагляду про скасування умов і обмежень на підставі порушення будівельного законодавства, будівельних норм і правил НА МОМЕНТ ЇХ ВИДАЧІ (закон, каже Малашкін, не передбачає перевірки відповідності цього документа тому, що в результаті будується) і рішення суду.

"Що в нас є? Заяви забудовника немає. Відповідно до отриманих звернень, ДАБІ провела перевірку, порушень не виявлено. Тому рішення суду, я думаю, є тим засобом, який у таких ситуаціях - не до кінця визначених у законі - може вирішити питання , з огляду на ситуацію, наявність порушень прав громадськості або процедур", - говорить держсекретар Мінрегіону.

Відсутність порушень у документації під час забудови Сінного ринку підтвердив і перший заступник голови Державної архітектурно-будівельної інспекції Валерій Філончук.

"На час видачі переліку документів у березні 2013 року підстав для відмови у видачі містобудівних умов і обмежень не було. Містобудівні умови є чинними", - зазначив він. Малашкін при цьому додав: «Містобудівні умови та обмеження чинні до закінчення будівництва. Підстави для їх скасування є вичерпними, і листами міністерства, роз'ясненнями ми не можемо їх змінити ніяк. Це перевищення влади й абсолютно неможливо».

При цьому представники ДАБІ та Мінрегіону не вважають порушенням те, що містобудівні умови й обмеження видано на ділянку, якої немає. Нагадаємо, ділянку поділили на три частини і на забудову кожної містобудівних умов і обмежень не видавали. А в документах стоїть кадастровий номер ділянки, якої не існує.

Представник ДАБІ Валерій Філончук не бачить у цьому проблеми. Його аргумент: "Периметри ділянки не змінювалися".

Малашкін наполягає: міністерство не має контрольних функцій. І навіть якщо воно втрутиться в ситуацію, це стане підставою для звернення забудовника до суду, який той зі 100% ймовірністю виграє.

"Такий шлях, навпаки, легалізує порушення, якщо вони є. Але на сьогодні ми їх не бачимо", - говорить представник Мінрегіону. За його словами, дія містобудівних умов і обмежень може визначатися тим, хто їх видав. "Видала їх КМДА. Якщо вона їх не скасувала, відповідно, у нас немає підстав їх скасовувати", - додав він.

"Якщо ми говоримо про дотримання режиму забудови, то, відповідно до Закону про "Регулювання містобудівної діяльності", статті від 24 до 26, це питання належить до компетенції відповідних органів місцевої влади, які визначають докладні плани територій, на якій підставі, яким чином, яка території забудовується, у якому форматі, яка висотність, яка містобудівна документація, відповідно до якої повинно розвиватися місто", - розповів Малашкін.

"На практиці орган місцевого самоврядування видає містобудівні умови й обмеження по-різному. Хтось зберігає можливість їхнього скасування. Орган місцевого самоврядування або виконавчий орган відповідної ради можуть скасовувати своє рішення, якщо воно видане з порушенням законодавства", - додав він.

Нагадаємо, близько місяця тому заступник мера Києва Олександр Спасибко говорив про те, що столична влада в питанні забудови Сінного ринку вичерпала всі свої можливості.

"У нас немає повноважень контролювати або скасовувати дозволи на це будівництво... Ми можемо продати ділянку - в цьому випадку ділянку продано - і надавати містобудівні умови і обмеження забудови, що і було зроблено для цієї ділянки, Сінного ринку. Подальші кроки, а саме - державна експертиза й узгодження висотності і щільності забудови, - не належать до компетенції Київської міської державної адміністрації", - заявляв він тоді в коментарях журналістам.

Малашкін пропонує не ходити по колу - від Мінрегіону до КМДА - а подавати в суд тим, кого хвилює питання належної забудови Сінного ринку.

При цьому він додав, що процесуальних можливостей звертатися до суду безпосередньо міністерство не має. Але це може зробити будь-хто охочий, якщо вважає, що забудовник порушив його права.

Окремо держсекретар Мінрегіону акцентував на формальності документів і дозволів, які видає ДАБІ.

"Документи, які видає ДАБІ - це формальність. Формальне оформлення документів, сукупність яких передбачена законодавством. Але більшість із них - це питання, пов'язані з місцевими органами влади. А ДАБІ, напевно, так легше. ДАБІ перевіряє , чи відповідає будівництво поданим паперів, а не визначає, чи можна тут будувати ", - зазначив Малашкін.

"Жодними роз'ясненнями вирішити це питання юридично неможливо. Для вирішення питання є єдиний належний спосіб - звернення до суду. Оскільки терміни минають, є певні процедурні моменти в судочинстві, ми радили б усе-таки звернутися до суду, а не витрачати час на пошук штучних можливостей для вирішення таких питань", - резюмував представник Мінрегіону.

Нагадаємо, на місці Сінного ринку заплановано побудувати 14 будівель площею 113 тис. м². Висота будівель, згідно з проектом, - від шести до 22 поверхів. Навколо земельної ділянки, яку планують забудувати, розташовано 9 пам'яток місцевого значення і 28 об'єктів культурної спадщини. На деяких із цих будівель після початку будівництва з'явилися тріщини. Активісти наполягають на тому, щоб щільність і висотність забудови знизили, однак забудовник відмовився йти на компроміс.

Активісти апелювали до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства як профільного відомства з проханням розібратися в законності такого масштабного будівництва в центрі Києва. У Мінрегіоні відповіли, скликавши прес-конференцію.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter