ГоловнаСуспільствоЖиття

Експерти звинувачують телеканали в завищенні рейтингів

Детективне агентство провело розслідування корупції в GfK Ukrain.

Зростання рейтингів Нового каналу, ТВi, Максі-ТВ і Меню-ТВ в окремі періоди з травня 2008 по лютий 2012 року, найімовірніше, пояснюється маніпуляціями з показниками, а також підкупом частини респондентів.

Про це йдеться в звіті міжнародного детективного агентства Kroll і компанії GfK, пише "Коммерсант-Украина".

У тексті документа, який є у видання, сказано: "Кожне популярне шоу (на Новому каналі) дивилися 80% підозрюваних в підкупі сімей, а серед інших глядачів - тільки 10%. Повинна бути серйозна причина для таких показників у кожному конкретному сегменті і часовому проміжку. Найімовірніше пояснення цього - маніпуляції".

У звіті наголошується, що ані справжність інструкції, ані незаперечні докази того, що підозрілі сім'ї слідували інструкціям, не встановлені.

Так, експерти відвідали 14 таких родин, і всі вони "давали правдоподібні пояснення своїх глядацьких переваг і не знали про інструкції". Ці родини також наполягають на тому, що їх "ніхто не просив змінювати свої глядацькі вподобання".

"Завданням Kroll було розслідування корупції в GfK Ukraine як можливої причини маніпуляцій даними, якщо такі маніпуляції були. Ми не знайшли переконливих доказів корупції в GfK Ukraine", - повідомив керуючий директор нью-йоркського офісу Kroll Роберт Вітеретті.

Керівництво телеканалів відкидає звинувачення. Документ Kroll і GfK підготували в рамках розслідування витоку інформації в GfK Ukraine, на підставі якої відбувається продаж ТВ-реклами в Україні.

29 серпня звіт було представлено Індустріальному телевізійному комітету. Проведення аудиту почалося після заяви директора каналу RuMusic Рудольфа Кірноса про те, що невідома приватна структура отримала базу контактів респондентів дослідження, що є конфіденційною інформацією, і здійснила їх підкуп.