ГоловнаПолітика

Адміністрація президента розглядає можливість проведення нової конституційної реформи

Такий крок повинен забезпечити перемогу Петра Порошенка на виборах у 2019 році.

Адміністрація президента розглядає можливість проведення нової конституційної реформи
Фото: Макс Требухов

Адміністрація президента розглядає проведення конституційної реформи, яка передбачає перерозподіл повноважень від Президента до парламенту, усунення дуалізму влади, скорочення чисельності народних депутатів, які стали б запорукою перемоги Петра Порошенка на виборах у травні 2019 року. Про це в тексті "Іменем другого терміну: Конституція – змінити не можна залишити" пише шеф-редактор LB.ua Соня Кошкіна. За її словами, цей план поки що не оформлений в якийсь конкретний документ, але активно обговорюється на Банковій. І включає наступні тези:

"По-перше, ініціатива подібного переформатування вкрай вигідна голові держави іміджево. Мовляв, я - перший Президент, який не тримається за владу, готовий нею ділитися.

По-друге, Основний закон в Україні дійсно недосконалий. Дуалізм існує не тільки в трикутнику Президент-Кабмін-парламент, а й, наприклад, по лінії Міноборони-Генштаб, ну і т.д. Якщо не змінити правила, шизофренічна ситуація за якої будь-який прем'єр (у нього повноважень об'єктивно більше) залежить від президента, а президент (у якого повноважень менше), в разі обрання на найвищу посаду починає "затискати" прем'єра, перебираючи на себе його важелі управління (Яценюка чи Гройсмана -прізвище не важливе)", - пише Соня Кошкіна.

Наступне - скорочення чисельності депутатів з 450 до 250-300 осіб. Основну частину з них, імовірно, повинні обирати за списками, решту - по мажоритарці.

"Здавалося б: навіщо це політикуму? Нинішнім народним обранцям, звичайно, ні для чого, а ось для представників верховних еліт дуже зручно - політично домовившись між собою «на березі», вони забезпечать відповідний результат кампанії, сформують більшість так, щоб ніхто не зміг нікого «кинути» і далі будуть співіснувати. При такому розкладі, звісно, неминуча консервація олігархічного режиму, проте нинішню владу це більш ніж влаштовує", - йдеться в матеріалі. 

Четвертий пункт - "позбавлення СБУ інструментарію силової структури з подальшим перетворенням на класичну спецслужбу".

"П'яте. Вище описані процеси доволі складні, вимагають зміни не тільки Конституції, а й кількох десятків ключових законів. Само собою зрозуміло: весь цей час Президент буде залишатися в центрі суспільної уваги, виступати як перпетум-мобіле найважливіших перетворень", - вважає шеф-редактор LB.ua.

Щоб встигнути до планових виборів президента в 2019 році, підготовку потрібно, як пише Соня Кошкіна, починати вже зараз: "Планові президентські вибори прогнозують на травень 2019 року. Отже, кампанія повинна початися в останні дні зими - перші дні весни. Розуміння того, як вона буде відбуватися, за якими правилами, необхідно мати - найпізніше - до жовтня 2018-го (не/доцільність норми про обрання Президента не всенародно, але силами парламенту ще дискутується. Пам'ятається, за пізнього Кучми її провернути хотіли, але не змогли - перешкодило суспільне обурення)".

"Зміни в Конституції вимагають двох парламентських сесій. Між ними - резолюція КСУ. Та й всеукраїнський референдум - щодо ключових пропозицій - не завадив би, - йдеться в матеріалі. - Словом, якщо цієї осені розпочати, до наступної акурат вкладуться".

Ідеологом цієї ідеї, за словами Соні Кошкіної, виступає "Народний фронт", конкретно - Арсеній Яценюк та Арсен Аваков. Ключові соратники Петра Порошенка їх підтримують, серед них - Борис Ложкін, Ігор Райнін, Володимир Гройсман. Олександр Турчинов зайняв нейтральну позицію, але загалом ідею схвалює. Не підтримує Ігор Кононенко, але "його позиція «віддзеркалює» президентську. А Петро Порошенко рішення ще не прийняв".

Детальніше про стратегії, які народжуються на Банковій і ставлення до них олігархів читайте в повній версії матеріалу "Іменем другого терміну: Конституція – змінити не можна залишити".

Читайте новости LB.ua в социальной сети Facebook