ГоловнаЕкономікаБізнес

Українці можуть залишитися без тепла і світла через брак вантажних вагонів, - ЗМІ

Міністр закликав УЗ дати вагони для доставки вугілля на склади ТЕС.

Українці можуть залишитися без тепла і світла через брак вантажних вагонів, - ЗМІ
Фото: mpe.kmu.gov.ua

Узимку українські ТЕС і ТЕЦ можуть залишитися без вугілля через проблеми з доставкою палива з портів до складів, у зв'язку з чим 21 жовтня міністр енергетики України Ігор Насалик звернувся до керівника "Укрзалізниці" Войцеха Балчуна з проханням посприяти доставці вантажу.

"Хочу звернутися до гендиректора "Укрзалізниці" з проханням докласти максимальних зусиль щодо забезпечення вантажних перевезень вугілля на склади українських ТЕС. Я знаю, що сьогодні є питання з вантажними вагонами, яких не вистачає для доставки енергетичних марок вугілля. Але ми всі разом повинні докласти зусиль для забезпечення українців теплом і світлом", - йдеться в зверненні Насалика до голови "Укрзалізниці", яке цитує "Фокус".

Необхідні обсяги вугілля вже закуплені: державне "Центренерго" зафрахтувало п'ять суден, які доставлять в Україну 350 тис. тонн вугілля антрацитної групи. Водночас, відзначає видання, активізація вантажних перевезень, пов'язана з деяким пожвавленням металургії поряд з високою зношеністю рухомого складу "Укрзалізниці", призвела до нездатності перевізника забезпечити своєчасну доставку вугілля з портів на станції.

"Наші порти дають можливість перевалювати до 600 тис. тонн вугілля на місяць, однак сухопутна логістика ще не відпрацьована так, щоб весь цей обсяг можна було прийняти", - зазначає Насалик.

За оцінкою голови "Центру транспортних стратегій" Сергія Вовка, "Укрзалізниці" для забезпечення безперебійного вантажообігу не вистачає близько 10 тис. вагонів. Як пояснює Вовк, подібні проблеми виникають не вперше, і раніше їх вирішували "в ручному режимі": УЗ надавала вагони для перевезення вугілля, відмовляючи в доставці вантажів іншим клієнтам.

Балчун стверджує, що робить усе можливе. "Допомогти знайти вагони" - це добре звучить. Попереднє керівництво УЗ наполовину урізало витрати на їх ремонт. Ми збільшили фінансування (на ремонт і закупівлю вагонів) майже на 1 млрд грн, заводи працюють у три зміни. Але втрачений час, на жаль, не повернути. Якщо говорити про операційну ефективність УЗ, то цю ситуацію я за кілька тижнів не зміню", - говорить менеджер.

Як зазначає видання, хоч Міненерго недавно і добудувала високовольтні лінії, що зв'язують Рівненську та Хмельницьку АЕС з центром країни, і блоки АЕС запрацювали на повну потужність, теплова генерація все ще грає важливу роль. У разі нестачі вугілля доведеться використовувати газ, а це призведе до значного подорожчання електроенергії для промислових споживачів і зниження конкурентоспроможності української промисловості.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram