ГоловнаПолітика

МІУ показало австрійський аудит ремонту доріг у Київській області

Підхід Укравтодору до організації робіт визнали неправильним.

МІУ показало австрійський аудит ремонту доріг у Київській області
Фото: Макс Левин

Міністерство інфраструктури опублікувало результати пілотного проекту незалежного аудиту якості дорожніх робіт у Київській області. Протягом липня незалежні інспектори австрійської компанії iC consulenten оцінювали якість ямкового ремонту 2015 року.

Як повідомляє сайт міністерства, група експертів побувала на 9 дорогах міжнародного, національного та регіонального значення. Там інспектори провели 22 вибіркові перевірки вже виконаних робіт й оглянули дві ділянки, де проходив ремонт. Окрім того, вони проаналізували акти виконаних робіт Укравтодору та здійснили відбір проб покриття на трасах Київ - Одеса, Київ - Суми - Єнакієве, Бориспіль - Дніпропетровськ - Запоріжжя.

"Експерти зазначили, що ямковий ремонт загалом має хорошу якість. Однак сам підхід до організації робіт неправильний. За висновками інспекторів, є дві основні проблеми: перша полягає у відсутності в Укравтодору актуальної інформації про експлуатаційний стан доріг, друга - в тому, що немає єдиного алгоритму визначення, яку дорогу / ділянку ремонтувати і яким методом. Їхнє вирішення дозволить використовувати виділені кошти ефективніше", - сказано в повідомленні.

На думку аудиторів, зараз ремонтні роботи виглядають як короткострокові приватні рішення і не запобігають подальшому погіршенню якості дороги в середньостроковій і довгостроковій перспективі. Наприклад, враховуючи те, що нормальний термін експлуатації ямкового ремонту становить 5 років, результати експертизи показують, що застосування ямкового ремонту є ефективним доти, поки він не перевищує 54% від загальної поверхні дороги. Іншими словами, якщо щороку середньорічна сума площі відремонтованої дорожньої поверхні перевищує 11% на певній ділянці, то в такому разі економічно доцільно застосувати метод ремонту всієї поверхні ділянки.

Результати пілотного проекту в Київській області також показали, що звіти про виконання ремонтних робіт Укравтодору не мають єдиного стандарту. За словами експертів, вони не містять повного переліку показників якості відповідно до стандартів, визначених українським законодавством. Це не дає можливості об'єктивно оцінити обсяги виконаних робіт і тип матеріалів, які застосовували під час ремонтів. А отже, може призвести до неякісного виконання робіт підрядниками, до порушення технологій і корупційних зловживань.

"Висновки австрійських консультантів підтвердили позицію міністерства: нинішня структура управління дорожнім господарством неефективна і має бути змінена. Монополія Укравтодору з функціями замовника, виконавця та перевіряючого призводить до того, що в разі порушення технологій недосконала документація дозволяє підряднику залишитися безкарним. А відсутність систематичного цільового фінансування галузі (дорожнього фонду) не дає можливості стратегічно підходити до планування ремонтних робіт. У результаті навіть ті незначні кошти, які виділяють, використовують неефективно. Держава виділяє мало коштів, нібито щоб заощадити, проте в довгостроковій перспективі це призводить до значно більших витрат", - повідомляє Мінінфраструктури.

Міністерство візьме за основу висновки австрійських експертів для підготовки технічної документації всеукраїнського проекту аудиту якості ремонту доріг.

Нагадаємо, в липні 2015 року уряд ліквідував ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (Укравтодор). Укравтодор незабаром залишиться лише замовником робіт, а виконавцем і контролером будуть незалежні компанії.

Мінінфраструктури заручився підтримкою Світового банку про виділення фінансування на масштабний проект незалежного аудиту якості в усій Україні. Початок процедури відбору компаній-підрядників заплановано на вересень цього року.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter