ГоловнаПолітика

Комітет зі свободи слова підтримав законопроект, спрямований на боротьбу з незаконною зовнішньою рекламою

Комітет пропонує встановити єдині правила

Комітет зі свободи слова підтримав законопроект, спрямований на боротьбу з незаконною зовнішньою рекламою
Фото: nfront.org.ua

Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики рекомендуватиме народним депутатам ухвалити в першому читанні законопроект щодо удосконалення законодавчого регулювання в галузі зовнішньої реклами (№2702). Відповідне рішення прийняли члени комітету на сьогоднішньому засіданні.

Голова комітету, член фракції "Народний фронт" Вікторія Сюмар зазначила, що мета законопроекту - вироблення спільних норм щодо того, як повинна розміщуватися зовнішня реклама.

"Таких уніфікованих норм у нас досі немає, і тому ми бачимо, що десь на мостах стоїть реклама, десь біля садків рекламують, вибачте, незрозуміло що... Тому має бути чітко виписано, що може бути встановлено біля садків, біля шкіл, в яких стратегічних місцях. Тому це впорядкування є надзвичайно важливим", - підкреслила вона.

На думку Сюмар, в галузі зовнішньої реклами слід розробити загальні для країни стандартні норми, на основі яких органи місцевого самоврядування мають видавати відповідні дозволи.

У свою чергу співавтор законопроекту, представник "Народного фронту" Леонід Ємець зазначив, що цей документ вводить ключові норми для боротьби з корупцією у сфері зовнішньої реклами, а саме: відкритість, прозорість, доступність інформації.

Так, законопроектом передбачено, по-перше, участь громадських організацій у розробці схем розміщення зовнішньої реклами в населених пунктах. По-друге, створення сайту, на якому буде розміщена інформація про необхідні дозвільні документи для рекламних операторів, схеми розміщення рекламних конструкцій, подані заяви, видані та анульовані дозволи тощо.

"Кожен громадянин може дуже просто зайти (на сайт), набрати адресу, за якою він бачить, що конструкція знаходиться не на своєму місці, і побачити весь перелік документів, який за цією адресою є, включаючи власника. Якщо цих документів немає, то ця конструкція автоматично знаходиться там незаконно, і він має право звертатися в правоохоронні органи, до місцевої адміністрації з метою усунення цих правопорушень", - пояснив співавтор законопроекту.

Крім того, Ємець назвав ще одну принципову норму, яка вводиться цим законопроектом з метою боротьби з корупцією на рекламному ринку, - поняття мовчазної згоди.

"Яким чином місцева влада наживається на бізнесі, пов'язаному з рекламою? Надає можливість встановлювання незаконних конструкцій, закриваючи очі на їх наявність, і, відповідно, затягуючи, створюючи додаткові перешкоди для власників бізнесу з видачею їм дозволів, у разі навіть якщо у них є повний перелік документів, передбачений законом. Тому що це дозволяє отримувати від них, як кажуть, кеш, а також уникати перенаправлення цих грошей до бюджету", - підкреслив народний депутат.

Як зазначив Ємець, введення поняття мовчазної згоди усуває підставу для вимагання хабара, оскільки якщо протягом 30 днів дозвільні органи не ухвалили жодного рішення (дозволу, відмови або перенесення термінів) щодо компанії, в якої є всі необхідні документи, то автоматично вважається, що така компанія отримала дозвіл.

Також у законопроекті визначаються вичерпні переліки документів, необхідних для отримання (продовження дії) дозволу, вичерпні переліки підстав для відмови у видачі дозволу, анулювання та переоформлення. Крім того, визначаються вимоги, яким має відповідати зовнішня реклама, щоб сприяти безпеці дорожнього руху і не створювати перешкоди і незручності для громадян.

Читайте новости LB.ua в социальной сети Facebook