ГоловнаСвіт

Медведєв доручив будівництво моста через Керченську протоку компанії Ротенберга

Ротенберг визнав, що міст із Росії до Криму - це "своєрідна чорна мітка і повна ізоляція від Заходу"

Медведєв доручив будівництво моста через Керченську протоку компанії Ротенберга
Аркадий Ротенберг
Фото: gazeta.ru

Прем'єр-міністр Росії Дмитро Медведєв підписав розпорядження про призначення компанії "Стройгазмонтаж" бізнесмена та друга Путіна Аркадія Ротенберга генпідрядником з будівництва моста з Росії до Криму.

Про це повідомляє "Коммерсант" з посиланням на джерела, знайомі із ситуацією.

Як зазначає видання, доля одного з найгучніших і найполітизованіших проектів Росії довго залишалася невизначеною, досі не готове навіть ТЕО (техніко-економічне обґрунтування). Сам Аркадій Ротенберг називає міст своїм заключним великим проектом, визнаючи, що це своєрідна чорна мітка і повна ізоляція від Заходу.

Пізніше у п'ятницю, 30 січня, мають оприлюднити розпорядження уряду, у якому єдиним виконавцем контракту на будівництво моста через Керченську протоку затверджується "Стройгазмонтаж", розповіли джерела видання. Про підготовку розпорядження стало відомо в середині місяця, але ще 21 січня віце-прем'єр Дмитро Козак,

який курує проект, стверджував, що рішення про генпідрядника немає. Представники Медведєва і Козака відмовилися від коментарів. У Мінтрансі лише зазначили, що "підготували проект розпорядження і внесли в уряд".

Сам Ротенберг розповів "Коммерсанту", що докладної документації щодо проекту наразі немає, не визначена і його остаточна вартість. З середини осені як орієнтир називалися 228,3 млрд руб. ($3,4 млрд), і бізнесмен називає цифру реальною, але підкреслює, що її ще можуть скоригувати. Термін до кінця 2018 року, про який говорив президент РФ Володимир Путін, Аркадій Ротенберг обіцяє витримати, хоча джерела газети, знайомі з проектом, вважають затримки неминучими.

Про будівництво моста через Керченську протоку офіційно оголосили в березні 2014 року. Спочатку планувалося, що його побудують за рахунок державних і приватних інвестицій, тому проведення інженерних досліджень і розробку ТЕО доручили ДК "Автодор". Вона створила спеціальну дочірню компанію ВАТ "Транспортный переход через Керченский пролив", яка стала замовником ТЕО: 27 березня минулого року конкурс на нього виграв "Гипротрансмост", що входить до групи "Волгомост". ТЕО мало з'явитися до початку листопада.

Але наприкінці липня Дмитро Козак оголосив, що інвестором виступить "тільки держава" (за рахунок ФЦП "Розвиток Криму і Севастополя до 2020 року"), і проект передали Росавтодору. Тепер за нього відповідає спеціально створене ФКУ "Управління федеральних автомобільних доріг "Тамань" (воно і буде замовником та організатором будівництва). Водночас доля ТЕО проекту досі туманна. У "Волгомості" ще в грудні підкреслювали, що розробили документ вчасно і передали його чиновникам. За даними джерел видання, тепер документ "доопрацьовується", а Ротенберг уточнює, що його фахівці все одно самі уточнюватимуть "основну частину досліджень і оцінок".

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram