ГоловнаПолітика

Журавський: повернення Конституції 2004 року - шлях до подальшої конфронтації

Конституційний Суд уже раз скасував політреформу, нагадав нардеп

Журавський: повернення Конституції 2004 року - шлях до подальшої конфронтації
Фото: Макс Левин

Народний депутат, член парламентської фракції Партії регіонів Віталій Журавський вважає, що ініціатива окремих політичних сил про повернення до Конституції зразка 2004 року містить чимало загроз і негативу.

Про це повідомляє прес-служба депутата.

«Заклики повернутися до Конституції 2004 року в період політичної кризи звучать немов знущання. Така «реінкарнація» Основного закону призведе не тільки до дисбалансу між гілками влади, а й до посилення конфронтації в суспільстві», - зазначив політик.

При цьому Журавський нагадав, що 2010 року Конституційний Суд ухвалив безпрецедентне рішення, визнавши неконституційним Закон №2222 «Про внесення змін до Конституції України» і скасувавши конституційно-правову реформу 2004 року.

«Річ у тому, що остаточна редакція законопроекту №4180, який після схвалення Верховною Радою став Законом №2222, не була свого часу предметом розгляду в Конституційному Суді. Таким чином, 8 грудня 2004 року парламент розглянув законопроект №4180 з поправками, щодо якого Конституційний Суд України не давав висновку, і прийняв Закон №2222, порушивши низку норм Конституції України», - пояснив політик.

«Як наголошено в самому рішенні Конституційного Суду, він спирався на те, що конституційному контролю підлягає не зміст закону, а встановлена Конституцією процедура його розгляду та прийняття. І той факт, що цей закон ухвалили з порушенням конституційної процедури, сумнівів не викликає», - додав він.

«Сьогодні опозиція висловлює думку про необхідність повернення до Основного закону в редакції 2004 року. Але загальновідомо, що українська модель організації влади зразка 2004 року не була ефективною і авторитетною. Під час функціонування цієї Конституції голова держави і прем'єр-міністр були в перманентному протистоянні між собою. Конфлікт між ними був закладений в основі цього документа. Президент України Віктор Ющенко, спираючись на п. 15 ст. 106 Конституції, не раз використовував своє право на призупинення чинності постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів. Тільки за два роки, з лютого 2008 року по лютий 2010 року, Президент України зупинив чинність 104 урядових актів (!). З подальшим зверненням до Конституційного Суду України щодо їх конституційності. І що в результаті? Здебільшого в порушенні конституційного провадження було відмовлено, або голова держави згодом відкликав власне конституційне подання», - наголосив парламентарій.

На переконання Віталія Журавського, головними вадами Конституції України 2004 року були неоднозначне положення про визначення статусу суб'єктів формування парламентської коаліції, принципу імперативного мандата, нетипового порядку формування уряду, який унеможливив принцип колегіальної (колективної) відповідальності міністрів перед парламентом і т.д.

«У резолюції Парламентської асамблеї Ради Європи «Функціонування демократичних інститутів в Україні» №1755 від 4 жовтня 2010 року зазначено, що «Асамблея бере до уваги рішення Конституційного Суду України..., яким проголошено неконституційним закон №2222 про зміни до Конституції від 2004 року. Асамблея вважає, що це рішення має спонукати Верховну Раду ініціювати всеосяжний процес конституційної реформи з метою приведення Конституції України у повну відповідність до європейських стандартів. І саме цим повинні керуватися народні обранці», - резюмував народний депутат.

Читайте новости LB.ua в социальной сети Facebook