ГоловнаПолітика

"Укрзалізниця" фінансує будівництво мостів і доріг, на які повинні виділяти бюджетні кошти

За ці гроші можна було б купити 25 тис. вантажних вагонів.

"Укрзалізниця" фінансує будівництво мостів і доріг, на які повинні виділяти бюджетні кошти

Сьогодні, 17 жовтня, в Києві було здано в експлуатацію дорогу від проспекту Григоренка до Харківського шляхопроводу.

Ця подія наблизила до завершення будівництво Дарницького мосту - залишилося побудувати з'їзди на Дніпровську набережну, добудувати залізничну естакаду на розв'язці "Видубичі", в тому числі й автомобільний тунель для під'їзду до автостанції, і реконструювати Харківський шляхопровід. При цьому левову частку витрат на будівництво (в тому числі й на автомобільну складову) взяло на себе відомство, що займається залізницями, пише "Транспортний бізнес України".

На початку будівництва моста, за ініціативою тодішнього міністра транспорту Георгія Кірпи, його головним завданням було збільшення пропускної здатності в контексті розвитку швидкісного руху. Планували, що частина потягів східного напрямку відправлятимуться і прибуватимуть на Дарницький вокзал, до якого місто підведе метро.

Залізничники свою частину виконали - побудовано 32,71 км шляхів. Рух поїздів через міст відкрито 27 вересня 2010 року, в підсумку пропускна здатність збільшилася до 182 пар на добу, але роботи на автомобільних розв'язках іще тривають - загальна протяжність автодорожніх підходів до мосту становить 15,1 км.

При будівництві моста і автотранспортних розв'язок залізничники побудували інженерних комунікацій на 480 млн грн.

Витрати на Дарницький міст становили близько $1,5 млрд. Більшу частину цих витрат понесла "Укрзалізниця", хоча у всьому світі такі об'єкти будують за рахунок держави, зазначає видання.

Остання кошторисна вартість проекту становить 9157 млн.грн. Завдяки тому, що будівництво вели на території Південно-Західної залізниці, вдалося заощадити близько 1 млрд гривень.

"Абсурд ситуації в тому, що "Укрзалізниця" витратить на цей міст понад $1 млрд., а потім повинна буде передати його місту Києву. Хоча свого часу Георгій Кірпа називав вартість залізничної складової в 1,5 млрд грн або $300 млн. Той "зайвий" мільярд доларів, які "УЗ" витратила на міст, можна було б спрямувати на цільові потреби залізниць - за ці гроші можна було б купити 25 тис. вантажних вагонів. І поки що не відомо, чи отримає "УЗ" хоч якусь компенсацію з бюджету. Особливо за будівництво автостанції "Видубичі", - повідомляє "ТБУ".

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter