ГоловнаЕкономікаБізнес

Пропозиція підвищити ренту спровокувала паніку на видобувних підприємствах, - фіндиректор "Метінвесту"

Пропозиція підвищити ренту спровокувала паніку на видобувних підприємствах, - фіндиректор "Метінвесту"
Фото: rbc.ua

Плани Верховної Ради підвищити ренту на видобування залізної руди призвели до зростання панічних настроїв і перегляду інвестиційних планів на підприємствах гірничовидобувного сегмента, зазначила фінансовий директор групи "Метінвест" Юлія Данкова під час засідання робочої групи при комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики, повідомляє uaprom.info.

Депутати і представники бізнесу обговорювали положення законопроєктів 1210 і 1210-1, подані в парламент представниками фракції "Слуга народу". З-поміж іншого, документи пропонують змінити підхід до формування бази оподаткування під час підрахунку рентних платежів на видобуток залізної руди. За оцінками учасників ринку, це може призвести до зростання рентних платежів у 4-5 разів.

"На жаль, уже на підприємствах паніка, вже стоп з інвестицій. Не хочеться перетворювати експертний комітет на пропагандистський майданчик, але це все-таки реально. Будь-які рішення приймають з огляду на економічну доцільність: не буде вигідно за витратами видобувати руду, її купуватимуть у Бразилії та Австралії. Ось і все", - зазначила Данкова.

Вона нагадала, що підприємства "Метінвесту" дотримуються рекомендованого МВФ паритету розподілу прибутку видобувних компаній, згідно з яким власник надр отримує 40% прибутку, а компанія, яка надалі інвестує в розвиток своєї діяльності - 60%.

"За перерахованими платежами, а це рента і податок на прибуток, ми його навіть перевиконуємо. Відповідно, чому робиться висновок про надприбутковість підприємства, мені незрозуміло", - заявила Данкова.

Депутати комітету наполягають на озвученій раніше пропозиції використовувати формульний підхід для визначення ренти. Розмір ренти пропонують встановити на рівні 8% від вартості тонни ЗРС за індексом Platts у Північному порту Китаю. При цьому формула в такому вигляді не враховує витрати бізнесу на транспортування сировини залізницею і в порти Китаю, що, за оцінками бізнесу, становить до 30% вартості продукції.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter