ГоловнаЕкономікаБізнес

АМКУ заблокував усі тендери на закупівлю дизпалива для "Укрзалізниці", - Кравцов

Компанія змушена купувати партію дизпалива із застосуванням переговорної процедури.

АМКУ заблокував усі тендери на закупівлю дизпалива для "Укрзалізниці", - Кравцов
Фото: UGMKinfo

Через блокування тендерів Антимонопольним комітетом "Укрзалізниця" змушена купувати партію дизельного палива із застосуванням переговорної процедури.

Про це повідомив у фейсбуці голова правління УЗ Євген Кравцов.

"На сьогодні в "Укрзалізниці" заблоковані всі тендери на закупівлю дизельного палива. Наскільки я розумію, окремі гравці ринку знову хочуть спробувати диктувати нам умови і змусити брати позики... Відразу скажу: на це не підемо. І маніпуляції і погрози на нас не діють", - написав він, підкресливши, що дві перехресні скарги компанія отримала в ніч перед аукціонами.

"І для розуміння ситуації: дві перехресні скарги компанія отримала в ніч перед аукціонами. Останню - о 23:53", - додав Кравцов.

Голова УЗ пояснив, що в такій ситуації компанія йде на виняткову і термінову закупівлю партії пального за допомогою переговорної процедури.

"Два роки тому ми вже мали подібний досвід. До процедури залучаємо Службу безпеки і Національне антикорупційне бюро як спостерігачів", - зазначив Кравцов.

Фото: facebook.com/Kravtsov.Evg

Нагадаємо, в липні минулого року НАБУ висунуло п'ять підозр у справі про закупівлю дизпалива "Укрзалізницею". Підозрюваними є колишній начальник філії УЗ "Центр забезпечення виробництва", його заступник, начальник відділу нафтопродуктів цієї філії, куратор компанії-постачальника "Вог Аеро Джет" (зараз - "Воленс Трейд") і його підлеглий. Троє з них - начальник філії та представники постачальника - перебувають у розшуку.

За версією слідства, в березні 2016 року ТОВ "Вог Аеро Джет" виграло тендер і уклало з УЗ договір постачання дизпалива за ціною, яка нижча за ринкову. Але після цього були підписані декілька додаткових угод до договору, згідно з яким вартість дизпалива для залізниці зросла на підставі норми, що дозволяє підвищення ціни до 10% в разі її коливання на ринку.

Між другою і третьою угодами ринкові ціни на паливо не зростали, тому укладення третьої додаткової угоди суперечило інтересам держави і УЗ, а також вимогам законодавства, визнали в НАБУ. Як наслідок, закупівельна ціна дизпалива не тільки втратила свою економічну вигідність, а й перевищила ринковий рівень, що призвело до спотворення результатів торгів.

"Укрзалізниця" закупила в переможця тендеру 3/4 від запланованого обсягу палива і в результаті переплатила постачальнику 92 млн грн.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter