ГоловнаЕкономікаБізнес

Автомобілісти самі контролюватимуть порушників вагових норм за допомогою систем WiM, - ВААІД

"Потрібно першого разу штрафувати, а наступного - позбавляти ліцензії".

Автомобілісти самі контролюватимуть порушників вагових норм за допомогою систем WiM, - ВААІД
Фото: logist.today

В Україні є досвід громадського контролю на автошляхах, який буде вкрай корисним, як тільки запрацюють системи зважування WiM (Weight-in-Motion - зважування в русі), вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

"Я наведу такий приклад. У 2009 році було створено Раду автомобілістів при Кабінеті Міністрів, очолював її прем'єр-міністр, а я був першим заступником. Тоді ми працювали разом з міліцією, контролювали безпеку дорожнього руху, брали участь у рейдах. Була організована система, коли водії нам повідомляли про проблеми на дорогах. Наприклад, про якість дорожнього покриття. І ми все це щодня збирали в базу і передавали в Мінінфраструктури для оперативного реагування. Сьогодні є юридичні важелі впливу громадськості. І громадськості дуже бояться в нашій країні", - упевнений Назаренко.

Голова ВААІД вважає, що громадськість повинна брати участь у всіх подібних процесах, що неодмінно зведе до мінімуму корупційну складову. Перевізники-порушники вагових норм опиняться під серйозним громадським тиском і будуть змушені знизити вагові "апетити" або ж перевести вантажопотік на залізничний транспорт, який дозволяє перевозити вантажі без обмежень, встановлених на автомагістралях. При цьому, зазначає Назаренко, тільки відкриттям даних WiM не обійтися. Необхідні вкрай жорсткі санкції стосовно порушників.

"Потрібно першого разу штрафувати, а наступного - позбавляти ліцензії. Тобто забороняти займатися цією діяльністю. І все. Тут спосіб боротьби дуже простий і дієвий", - підкреслив Назаренко. 

Він додав, що контролювати перевізників здебільшого повинні самі автомобілісти через громадські об'єднання, а не чиновники. Саме таким чином у багатьох країнах вирішено питання корупції. Голова ВААІД навів приклад обов'язкового техогляду в країнах ЄС.

"У Німеччині техоглядом займається німецький автомобільний клуб. Саме він проводить техогляд на своїх СТО. Тобто самі автомобілісти і їх громадські організації контролюють проведення технічного огляду всіх автомобілів. Саме автомобілісти зацікавлені в тому, щоб по вулицях їздили справні автомобілі", - пояснив Назаренко.

Аналогічно в Україні дані з комплексів зважування WiM повинні бути доступні широкому загалу, яке зможе зіставляти результати зважування WiM з результатами контрольного зважування на стаціонарному або мобільному пункті Укртрансбезпеки, що зробить покарання порушників неминучим.

Нагадаємо, в Мінінфраструктури і Укртрансбезпеки підтримали ідею відкрити дані зважування систем WiM, створивши для цього окремий реєстр на Єдиному держпорталі відкритих даних. Системи WiM давно застосовуються за кордоном. Перевага комплексів у тому, що вони зважують транспорт на ходу, фіксують перевантажені машини в загальному потоці і передають дані на пункт контрольного зважування. До кінця року за кошти ЄБРР в Україні встановлять 6 спецконструкцій WiM на шести дорогах. Наступного року системи з'являться в інших регіонах країни. 

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter