ГоловнаЕкономікаБізнес

Портовики Чорноморська пригрозили заблокувати порт через корупційні схеми

Лідер профспілки ДП МТП "Чорноморськ" Сергій Бризгалов виступає проти передачі підприємства китайському контейнерному оператору Hutchison Ports.

Портовики Чорноморська пригрозили заблокувати порт через корупційні схеми
Фото: segodnya.ua

Лідер профспілки ДП МТП "Чорноморськ" Сергій Бризгалов в ефірі Першого Одеського каналу заявив про те, що портовики готові піти на радикальні заходи аж до блокування роботи порту, якщо Міністерство інфраструктури продовжить передачу підприємства китайському контейнерному оператору Hutchison Ports на нинішніх умовах. За словами профспілкового лідера, ні він, ні портовики не вірять обіцянкам міністра Володимира Омеляна, оскільки бачать відверту розбіжність справ зі словами, пишуть "Подробности".

"19 червня у нас відбулася зустріч з міністром. Він запевнив, що всі соціальні зобов'язання, які виписані в колективному договорі порту, а це зобов'язання міністерства на період реформування морських портів - все буде виконано. В першу чергу будуть збережені робочі місця. Але я не вірю міністрові. Тому що буквально через кілька днів після цієї зустрічі ми дізналися про новий хід МІУ, яке знову передає потужності порту інвестору абсолютно без всяких гарантій", - заявив Бризгалов.

Він наголосив, що, згідно з умовами, виставленими міністерством Hutchison Ports, останній бере на роботу лише 250 осіб. І не відразу, а протягом року. Фактично працевлаштованими можуть залишитися 25% портовиків.

"Ми налаштовані категорично. Ми попередили міністра. Ми готуємо позовні заяви до судів, ми готуємо блокування роботи порту. Ми не допустимо його передачі на бандитських умовах. Ми не сумніваємося, що це чергова корупційна схема, в якій зав'язані не тільки чиновники міністерства на чолі з міністром, а й чиновники вищого рівня", - заявив профспілковий лідер.

Він зазначив, що умови для інвестора вказують на корупційну схему, оскільки в інших випадках МІУ виставляє реальні вимоги компаніям, які заходять у порт і стежить за їх виконанням.

"До нас зайшла компанія European Agroinvestment Ukraine, яка підписала з нами угоду і бере на роботу всіх працівників 2-го терміналу. Там працює 239 осіб. Упродовж двох років інвестор зобов'язався вкласти в розвиток 250 млн дол. Вантажообіг 2-го терміналу становить сьогодні 30 тис. тонн на місяць. За умовами договору, в перший рік оренди інвестор доводить вантажообіг до 1,5 млн тонн. За другий рік - до 8 млн тонн. Ось це і є реальні умови. І це те ж саме міністерство, яке виставляло їх інвестору. Тобто там, де приходить реальний інвестор, - виставляють реальні умови, а там, де темна схема, - не виставляли нічого", - пояснив Бризгалов.

Профспілковий лідер пояснив неприйняття портовиками вимог до Hutchison Ports тим, що умови МІУ умовні. Наприклад, інвестору виставляють зобов'язання довести вантажообіг до 230 тис. TEU на рік. Раніше ж контейнерний термінал ДП МТП "Чорноморськ" перевалював понад 700 тис. TEU.

"Контейнерний термінал цьогоріч як підрозділ порту заробив уже 14,4 млн грн чистого прибутку в першому кварталі. Тобто ми заробляємо самі близько 2 млн дол. на рік. При цьому інвестор, як прописано в умовах, зобов'язується вкласти в контейнерний і в перший термінал 5 млн дол. і впродовж 5 років. Так ми самі більш ніж 10 млн дол. заробимо за цей час. Тому я кажу - це корупційна схема", - резюмував Бризгалов.

Довідка. Hutchison Ports претендує на оренду причалів 1-6 ДП МТП "Чорноморськ". Відповідні заявки компанія подала в ФДМУ. Інвестор проігнорував вимоги профспілок порту про збереження робочих місць і підписав у Мінінфраструктури попередній договір оренди, в якому не передбачені соціальні зобов'язання. Жорстке ставлення до працівників портів Hutchison Ports демонструє в інших країнах світу, що призводить до великих соціальних протестів. Одним із найбільших вважається 40-денний страйк докерів у Гонконзі, під час якого учасники мітингу розбили наметове містечко в центрі мегаполісу і більш ніж місяць вимагали від Hutchison Ports підвищення заробітної плати, поліпшення безпеки праці та права відвідувати туалет у будь-який час дня, а не за встановленим компанією графіком.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter