ГоловнаЕкономікаБізнес

Український бізнес-омбудсмен отримав рекордну кількість скарг у 2017 році

Майже три чверті отриманих скарг стосувалися податкових питань.

Український бізнес-омбудсмен отримав рекордну кількість скарг у 2017 році
Фото: Макс Требухов

Рада бізнес-омбудсмена в четвертому кварталі 2017 року одержала 729 скарг - це більше, ніж за три попередні квартали, і чверть від усіх скарг, отриманих від початку роботи бізнес-омбудсмена.

Про це повідомляє "Інтерфакс-Україна".

"Майже три чверті отриманих скарг стосувалися податкових питань. Потік звернень щодо блокування податкових накладних, який почався в попередньому кварталі, продовжив зростати: 368 проти 166 квартал перед тим", - йдеться у звіті бізнес-омбудсмена, оприлюдненому в п'ятницю.

Згідно з документом, в четвертому кварталі 2016 року було одержано 275 скарг, а в третьому кварталі 2017 року - 408.

Серед причин звернень з приводу ДФС також вказано податкові перевірки і відкриття кримінальних проваджень.

У звіті наголошено, що скарги на дії правоохоронців склали 8,5% усіх звернень, у тому числі кількість скарг на дії Нацполіції і Генпрокуратури збільшилася в 1,5 і 1,3 разу, тоді як на дії СБУ зменшилася.

"Помітний тренд кварталу - зростання на 32% кількості скарг на дії держрегуляторів і збільшення їх частки в загальному обсязі відповідно до 6%. Зокрема, зафіксовано зростання скарг на роботу Держгеонадр", - йдеться в документі.

Предметом скарг на органи місцевого самоврядування найчастіше ставало виділення земельних ділянок.

Крім того, український і закордонний бізнес скаржиться на процесуальні зловживання правоохоронцями, бездіяльність поліції або навпаки - відкриття кримінальних справ проти бізнесу.

Рада бізнес-омбудсмена уточнює, що за четвертий квартал відкрито 519 розслідувань, що також стало рекордом за час роботи, а закрито 429, з яких 64% - з позитивним результатом для скаржників, з них 316 - з податкових питань, оцінюючи загальний фінансовий результат у 858,4 млн грн.

Нагадаємо, в листопаді 2014 року уряд вирішив створити Раду бізнес-омбудсмена як свій постійний консультативно-дорадчий орган. Основне його завдання - розгляд скарг бізнесу на дію чиновників, розробка рекомендацій владі у сфері підприємництва.

У грудні того самого року бізнес-омбудсменом був призначений колишній єврокомісар з питань оподаткування, митних питань, статистики, аудиту та боротьби з шахрайством Альгірдас Шемета.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram