ГоловнаЕкономікаБізнес

Кількість скарг на інтернет-магазини зростає, продавці відповідальності не несуть, - експерти

За перше півріччя 2017 року надійшло понад 500 скарг.

Кількість скарг на інтернет-магазини зростає, продавці відповідальності не несуть, - експерти
Фото: segodnya.ua

Кількість скарг на інтернет-магазини зростає, а продавці відповідальності не несуть. Про це 19 вересня йшлося під час круглого столу на тему: "Які інтернет-магазини порушують законодавство і правила торгівлі?". Представники науково-дослідного центру незалежних споживчих експертиз "Тест" оприлюднили результати дослідження, згідно з яким з-поміж 20 найпопулярніших онлайн-продавців смартфонів тільки 7 видали покупцям фіскальні чеки.

Тільки кожен третій продавець працює в правовому полі після набуття чинності законодавчої норми про фіскалізацію складної техніки на гарантії в травні 2017 року.

При цьому т.в.о. заступника голови Держспоживслужби Лілія Стиренко вказує на тривожну тенденцію: "Кількість скарг на інтернет-магазини зростає (463 в 2016 році, 539 - за 1 півріччя 2017 року), а відсоток задоволення цих скарг - менш ніж 1%. Проблема - нам не вистачає інформації про продавця в розрахунковому документі. Ми змушені звертатися до фіскальної служби і Нацполіції з проханням допомогти знайти потрібного суб'єкта господарської діяльності".

Однак і ДФС має низьку результативність: за словами в. о. начальника відділу фактичних перевірок, контролю за готівковими операціями департаменту аудиту ДФС України Станіслава Кубріна, з 10 000 господарських суб'єктів, які продають електроніку в Україні, з початку фіскалізації цього сектора проведено близько 500 перевірок, і, незважаючи на повсюдні порушення, сума штрафів становила всього близько 1 млн грн.

При цьому ДФС добре розуміє механізм дроблення на ФОП для ухилення від податків і збуту нелегально ввезеного товару: "Великі магазини ховаються за ФОПами, щоб «ховати» податки і зобов'язання. Тому що в нас за Кодексом, ФОПи 2-ї і 3-ї груп з обсягом до 1 млн на рік можуть не використовувати РРО", - зазначає Станіслав Кубрін.

"Чому не дають фіскальних чеків? Крім несплати податків, це право відмовити вам у гарантійному ремонті", - зауважив директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський.

На думку члена правління Всеукраїнської федерації споживачів "Пульс" і ГО "Новий день України" Андрія Ліги, недобросовісних продавців товару, що підлягає фіскалізації, можуть контролювати самі покупці. "Ми будемо підтримувати внесений до ВРУ законопроекти 6757 і 6759 про впровадження механізму «кеш-бек», який існує в багатьох країнах. Його сенс у тому, що кожен покупець може перевірити отриманий чек у базі ДФС. У разі обману, покупець отримає право на відшкодування повної вартості такої техніки", - резюмує активіст громадської організації споживачів.

Нагадаємо, що постановою КМУ №231 від 16 березня 2017 року, яка набула чинності з 8 травня, було встановлено перелік технічно складних побутових товарів, які в обов'язковому порядку повинні продаватися із застосуванням РРО усіма торговцями.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter