ГоловнаЕкономікаБізнес

Ціни в інтернеті: чи справді нижчі?

У часи зародження української інтернет-торгівлі основним аргументом на користь онлайн-магазинів були ціни. За рахунок оптимізації витрат на утримання торгових приміщень і персоналу продавці могли собі дозволити ставити помітно нижчі цінники, ніж в офлайн-магазинах. Однак за кілька років інтернет-торгівля набула великих масштабів, ставши одним з головних способів поширення товарів. Завдяки цьому традиційні торговельні заклади були змушені знизити ціни, щоб залишатися конкурентоспроможними, а ось націнки в інтернет-магазинах показали тенденцію до зростання.

Тонкощі ціноутворення і порівняння цін

Більшість покупців, як і раніше, розглядають онлайн-магазини як місце, де можна придбати потрібну річ дешевше. Через це на сервіси, які моніторять інтернет-ціни, існує попит серед широкої аудиторії. Однак є низка причин, через які можуть виникнути сумніви в ефективності роботи таких сервісів. Тому варто розібратися, чи дійсно ціни в інтернеті нижчі, ніж у традиційних магазинах.

Сервіси порівняння цін наповнюються актуальними пропозиціями спільними зусиллями їхніх представників і магазинів. На ґрунті цього виникають побоювання, що дійсно вигідні пропозиції можуть опинитися поза увагою. Однак практика показує, що магазини самі зацікавлені в тому, щоб надати свої пропозиції для таких майданчиків і виставити на товари конкурентні ціни.

Значна частина торговельних закладів, які не зацікавлені у співпраці із зовнішніми сервісами — це або великі та відомі торгові мережі, які готові запропонувати послуги для інших продавців, або дрібні магазини-ПП, які утримують ціни низькими за рахунок економії на всьому (в тому числі на рекламі і просуванні). Також нерідко вартість знижується за рахунок обмежених умов гарантії. Тож вибірка не страждає від того, що до неї входять не всі магазини, які мають актуальні пропозиції.

Ще одним моментом, який піддає сумнівам вигоду в інтернеті, є жорстка конкуренція з боку онлайн-магазинів. Під тиском традиційні магазини змушені знижувати ціни, щоб утримуватися на плаву. Однак конкуренція діє всебічно: онлайн-проекти змагаються між собою сильніше, ніж з офлайн-продавцями. З огляду на те, що велика категорія людей все ще готова переплачувати за можливість наживо ознайомитися з товаром і відразу купити його, клієнти у традиційних магазинів усе ж будуть. А ось мережевим магазинам, які перебувають у рівних умовах, доводиться боротися за увагу покупця, в тому числі утримуванням низьких цін.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter