ГоловнаЕкономікаДержава

Україна може отримати $2 млрд інвестицій, якщо депутати ухвалять закон "Про внутрішній водний транспорт"

Ринку необхідний закон, переконані експерти.

У Верховній Раді триває "Битва за річку" - обговорення законопроекту "Про внутрішній водний транспорт". Багатостраждальний законопроект депутати винесуть на розгляд у вівторок, 6 грудня, повідомляє Ділова столиця.

Головне завдання законопроекту - повернути вантажі на річку.

Як відзначають у судноплавній компанії "Укррічфлот", законопроект необхідний ринку і в ньому необхідно відмовитися від різних зборів у портах і замінити їх єдиним річковим збором, який буде нараховуватися залежно від протяжності маршруту річковими водними шляхами. Але, як зауважують експерти, головне - він повинен бути прозорим, легко прораховуватися і бути зрозумілим операторам ринку.

За словами генерального директора ТОВ "Гермес Трейдінг" Ю. Скічка, введення такого річкового збору в середньостроковій перспективі, скажімо, упродовж найближчих п'яти років, дасть збільшення вантажоперевезень по українських річках від 2 до 4 разів, тобто це близько 10-20 млн тонн.

Водночас радник міністра інфраструктури Андрій Затулко вважає, що "для утримання в більш-менш пристойному стані гідротехнічних споруд, підтримування глибини на річках України та на інші супутні заходи необхідно близько 100-120 млн грн на рік".

При цьому власник одного з найбільших річкових операторів компанії "Нібулон" Олексій Вадатурський вважає, що існуюча редакція законопроекту була змінена без урахування операторів ринку. "Укррічфлоту" не зрозуміла позиція компанії "Нібулон" щодо проекту закону "Про внутрішній водний транспорт", при цьому з їхньою позицією щодо фінансування утримання річкових водних шляхів за рахунок надходження від акцизу на паливо погоджується, але вважає, що на поточний момент для цього немає необхідних умов і відповідного регулювання обороту палива для судів.

Тим часом міжнародні експерти підрахували, що потенціал інвестицій у річкову інфраструктуру, суднобудування, флот становить близько $2 млрд, з яких тільки в перші 2-3 роки роботи нового закону Україна може отримати близько $500 млн. Необхідний масштабний підхід, результати якого позначаються на добробуті всієї країни - товаровиробниках, споживачах і супутніх сферах бізнесу.

Частина експертів сходяться на думці, що принципове неприйняття річкового збору Вадатурським зумовлене небажанням відкривати ринок для доступу судів під іноземними прапорами, а отже, посилювати конкуренцію в сфері річкових перевезень. А введення річкового збору необхідне і цілком відповідає реаліям ринку.

Читати повністю на http://news.eizvestia.com/news-markets/full/112-ukraina-mozhet-poluchit-2-mlrd-investicij-v-rechnuyu-infrastrukturu

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter