ГоловнаЕкономікаБізнес

Промисловці й аграрії просять Гройсмана втрутитися в ситуацію із залізничними перевезеннями вантажів (документ)

Найбільші галузеві об'єднання промислових підприємств та агропромислового комплексу України звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням виправити критичну ситуацію із залізничними вантажними перевезеннями.

Про це повідомляють "Українські новини".

Звернення підписали керівники Федерації металургів України, "Укрметаллургпрому", Української зернової асоціації, Союзу хіміків України, Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції "УкрФА", Асоціації виробників цементу України "Укрцемент".

Як сказано в листі, дефіцит вантажних вагонів ставить під загрозу роботу головних вітчизняних галузей. Через системні проблеми в "Укрзалізниці" підприємства втрачають обсяги виробництва й експортну виручку, зриваються контракти зі споживачами, зростає соціальне напруження в трудових колективах.

На думку авторів документа, така ситуація склалася завдяки штучно створеному тривалому простою вагонів. Сьогодні через брак рухомого складу, запчастин і дизельного палива дефіцит напіввагонів становить 13 тисяч одиниць.

"Вантажовідправники відчувають гострий дефіцит рухомого складу, проблема близька до транспортного колапсу і загрожує економічній безпеці держави загалом", - ідеться в листі.

За даними об'єднань металургів, з кінця серпня 2016 року вантажоперевезення гірничо-металургійної продукції знизилися на 10%, що призводить до скорочення обсягів виробництва сталі мінімум на 200 тис. тонн і зменшення валютних надходжень у країну на 70 млн дол. у місяць.

Виробники мінеральних добрив для аграріїв через дефіцит вагонів змушені складувати продукцію на відкритих майданчиках, де вона стає непридатною, а підприємства зазнають збитків.

Водночас невиконання "Укрзалізницею" планів із перевезення сировини і цементу вже призвело до закриття двох заводів "Дікергофф Цемент Україна".

Промисловці й аграрії просять Володимира Гройсмана доручити Мінінфраструктури та "Укрзалізниці" вжити заходів для забезпечення підприємств рухомим складом. Автори звернення пропонують впровадити механізм рівноправного доступу до користування вагонами "Укрзалізниці". Зокрема, слід впровадити практику справедливого щомісячного розподілу напіввагонів між вантажовідправниками. А дані про розподіл вагонів зробити публічними.

Пропонують розглянути можливість використовувати для перевезень вагони інших залізничних адміністрацій, а також провести переговори з залізничниками Білорусі щодо повернення для експлуатації в Україні близько 3 тис. напіввагонів білоруських власників вагонів.

Автори документа виступають за розробку заходів щодо жорсткого контролю нормативів за термінами доставки вантажів і відповідальності "Укрзалізниці" при порушенні цих нормативів.

Для стабілізації ситуації з поставками імпортного коксівного вугілля для експорту металопрокату і побічної продукції пропонують з 15 жовтня підвищити допустиме статичне навантаження від колісної пари вагона на рейки до 25 тонн/вісь. Внесення відповідних змін до Додатку 5 до Угоди про міжнародне залізничне вантажне сполучення дозволить збільшити доступний парк вагонів для перевезення вугілля в Україні та відвантаження на експорт у СНД металу, шлаку і щебеню.

Українські промисловці закликають розробити і впровадити механізм рівноправного доступу до користування вагоноремонтними та локомотиворемонтними потужностями "Укрзалізниці" вагонів і локомотивів, які є в державній і приватній власності.

Автори документа пропонують до 1 листопада сформувати і підтримувати середньомісячний оперативний 45-добовий запас дизельного палива для локомотивів. А також розробити механізм залучення "Укрзалізницею" дизельного палива від приватних структур з обов'язковим поверненням залучених обсягів у місячний термін.

Окрім того, промисловці й аграрії виступають за впровадження практики щоквартального публічного обговорення виконання фінансового плану й інвестпрограм "Укрзалізниці" із залученням великих вантажовласників і галузевих об'єднань підприємств.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram