Українські промисловці та зерновики заявили про дискримінацію з боку Міністерства інфраструктури України. Для прикладу представники галузевих організацій вказують на факт продовження 50% знижки на послуги українських портів для транзитерів, тоді як для українського бізнесу таких знижок немає.
Про це пише "Обозреватель".
"Надання в державних портах України 50% знижки транзитерам є безумовною дискримінацією вітчизняних виробників промислової, сільськогосподарської продукції та іншим", йдеться у листі керівників федерацій і асоціацій металургів і зерновиків на адресу міністра фінансів, міністра інфраструктури, міністра економічного розвитку і торгівлі, а також голови державної регуляторної служби та Антимонопольного комітету.
Підписанти вимагають вжити заходів для усунення дискримінації вітчизняних експортерів та імпортерів перед транзитерами.
"Необхідно знизити ставки портових зборів, які стягуються в морських портах із суден і плавучих споруд, які ходять під державним прапором України та іноземними прапорами, хоча б до рівня транзитерів", йдеться в листі.
За даними авторів, портові збори в Україні є одними з найвищих у світі.
"Президент України, галузеві асоціації та поважні іноземні експерти вже неодноразово звертали увагу на цю складну проблему. Вартість суднозаходу одного судна класу Capesize у порт "Південний" становить $408 тис., з яких майже $300 тис. (або 70%) становлять корабельний і канальний збори. Якщо порівнювати з аналогічними світовими портами, то виходить, що "Південний" значно програє своїм конкурентам", - пишуть автори.
Така політика, на думку підписантів листа, шкодить українському бізнесу, який і без того знаходиться у складних умовах:
"Вони (вітчизняні підприємства - ред.) стають неконкурентними у ці кризові часи: зменшують обсяги виробництва, податкові виплати до бюджетів різних рівнів, вимушено скорочують робочі місця".
Водночас, зниження портових ставок для українського бізнесу, за словами авторів листа, не тільки виключить його дискримінацію, але і буде корисним економіці країни, оскільки дозволить вітчизняним експортерам поліпшити своє становище на світових ринках і дасть можливість знизити ціни на внутрішньому ринку особливо в частині критичного імпорту (наприклад, енергетичного вугілля), державним портам - збільшити обсяги і доходи від обробки вантажів і розширити їхню базу, Міністерству інфраструктури України - реалізувати транспортний потенціал країни, створити нові транспортні коридори, державі - отримати додатковий валютний дохід і надходження до держбюджету, підвищити конкурентоспроможність всіх морських портів України і залучити нових інвесторів.