ГоловнаЕкономікаБізнес

Металурги звинуватили МІУ у спробі знову підвищити тарифи на залізничні перевезення

Зростання відбудеться під виглядом уніфікації тарифів.

Металурги звинуватили МІУ у спробі знову підвищити тарифи на залізничні перевезення
Фото: ukrspec.com

Міністерство інфраструктури України намагається таємно збільшити тарифи на залізничні вантажні перевезення під приводом створення конкуренції автотранспорту.

Про це йдеться в листі директорів цілої низки українських ГЗК (Південний, Інгулецький, Полтавський, КЗРК, Північний, Центральний) і металургійних підприємств ("АрселорМіттал Кривий Ріг", "Запоріжсталь") на адресу міністра економічного розвитку і торгівлі України, міністра інфраструктури України, міністра фінансів України і голови регуляторної служби України.

Як вказують автори листа, цього року підвищення тарифів на залізничні перевезення вже відбулося. "З урахуванням нещодавньої індексації тарифів на 15% із 30 квітня цього року новий проект наказу, по суті, є ще одним підвищенням", - цитує авторів звернення 24 канал.

"Під приводом усунення тарифної дискримінації при перевезенні вантажів на короткі відстані пропонується суттєве збільшення тарифу на наявні безальтернативні залізничні перевезення на відстань понад 500 км, тобто ті, які використовуються великими вантажовідправниками. Тож усуваючи тарифну дискримінацію в перевезенні вантажів на короткі відстані, ініціюється дискримінація перевезень на довгі відстані у вигляді підвищення тарифу. При цьому по всій шкалі від 500 до 2190 км залізничний тариф зростає до 18%", - наголошують директори підприємств. Зараз "Укрзалізниця" і так може надавати знижки до 20% на залізничні перевезення на окремих напрямках, тому немає жодної необхідності в означених змінах. Для створення конкуренції автотранспорту досить лише вміти ефективно використовувати наявні інструменти.

На думку підписантів, ці рішення можуть нашкодити не тільки всім вантажовідправникам на далекі відстані, а й розбалансувати і без того вкрай складну ситуацію в транспортній сфері, що склалася після недавніх 15% індексації залізничних тарифів, а також знизити податкові надходження до державного бюджету України.

Крім того, рішення ухвалювали без відкритого обговорення з усіма учасниками ринку залізничних перевезень.

Автори просять адресантів "прислухатися до наведених вище аргументів і не погоджувати проект наказу МІУ "Про внесення змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги" від 09.06.2016 р. як такого, який не містить серйозного економічного прорахунку, обґрунтувань і оцінки регуляторного впливу на суміжні ринки", - йдеться в листі.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter