ГоловнаЕкономікаБізнес

Реформа системи сертифікації паралізувала імпорт вживаних автомобілів

Кабмін просять продовжити чинність сертифікатів УкрСЕПРО.

Реформа системи сертифікації паралізувала імпорт вживаних автомобілів
Фото: Макс Левин

Імпорт уживаних автомобілів практично зупинився на початку 2016 року у зв'язку з ухваленим 2012 року законом про технічне регулювання. Щоб виправити цю ситуацію, Кабінет Міністрів повинен продовжити чинність сертифікатів, необхідних для реєстрації ввезених автомобілів.

Про це заявив народний депутат України, співголова міжфракційного депутатського об'єднання "Депутатський контроль" Геннадій Кривошея.

"Ми просимо сьогодні зробити все для того, щоб чинні сертифікати УкрСЕПРО можна було використовувати хоча б до кінця цього року, щоб сервісні центри могли і далі працювати і приймати їх для реєстрації автомобілів", - цитує Кривошею УНІАН.

Він розповів, що 10 лютого набув чинності ухвалений ще 2012 року закон про технічне регулювання, який передбачає реформування системи державної сертифікації, в тому числі ввезених у країну транспортних засобів.

Раніше для розмитнення та реєстрації автомобілів необхідно було отримати сертифікат технічної відповідності в українській системі сертифікації УкрСЕПРО. Такі сертифікати видавали акредитовані державні та приватні установи. Однак закон, що набув чинності, передбачає передачу цих функцій від Міністерства економічного розвитку до Міністерства інфраструктури.

У зв'язку із цим Мінекономрозвитку на початку року видало указ про те, що органи реєстрації транспортних засобів при Міністерстві внутрішніх справ не повинні приймати видані до лютого сертифікати, хоча, за словами Кривошеї, термін дії таких сертифікатів становить 3 роки і багато з них чинні до 2018 року.

Водночас Мінінфраструктури досі не видало нових правил сертифікації, що призвело до проблем під час реєстрації авто.

Як зазначив депутат, сьогодні сертифікацію, згідно з рішенням Мінекономрозвитку, можуть здійснювати лише 6 державних інститутів, тоді як раніше було понад 100 приватних і державних установ, які видавали такі сертифікати. Це призвело до подорожчання послуг з 300-400 грн до 3-3,5 тис. грн, а також до створення черги на проходження сертифікації, яка на сьогодні становить понад 5000 тис. машин.

Голова правління громадської організації "Всеукраїнська асоціація імпортерів автомототехніки" Юрій Матчук повідомив, що на ринку склалася проблема, коли компанії ввозять автомобілі в країну, розмитнюють їх і продають населенню, а громадяни потім не можуть поставити їх на облік, оскільки в сервісних центрах МВС у них не приймають куплених раніше сертифікатів УкрСЕПРО.

"Якщо раніше компанії завозили в Україну 300-400 уживаних автомобілів на день, то тепер не завозять і 100, а це робочі місця і податки", - сказав Матчук.

Також він зазначив, що раніше Мінекономрозвитку взагалі збиралося скасувати сертифікати, проте, як тепер стало відомо, Міністерство інфраструктури має намір розробити нову систему сертифікації. "Коли підписували Угоду про асоціацію з Євросоюзом, то взяли на себе зобов'язання, що ми цю систему взагалі скасуємо. Тому що, якщо розібратися, це парадокс. Україна, яка ніколи не виробляла, наприклад, мікроавтобусів, має державні стандарти на відповідність концерну Mercedes. Уявляєте, тобто автомобіль Mercedes може не відповідати стандартам України", - сказав Матчук.

На його думку, сертифікація повинна проводитися лише на відповідність екологічності викидів, а також необхідно повернути технічний огляд для визначення справності авто.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter