ГоловнаЕкономікаДержава

Дві третини українців відчули позитивні зрушення у сфері земельних відносин, - опитування

Електронним кадастром користувалися понад 90% опитаних.

Дві третини українців відчули позитивні зрушення у сфері земельних відносин, - опитування
Фото: Макс Требухов

68,2% українців констатують підвищення якості роботи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за останній рік.

Про це пишуть "Українські новини" з посиланням на дані дослідження, проведеного Центром соціальних і маркетингових досліджень SOCIS на замовлення "Інституту Ліберальної Економіки". Дослідження проводили методом телефонного опитування 2-12 квітня 2016 року, вибірка склала 1001 особу з усіх регіонів України.

Абсолютна більшість опитаних констатували позитивні зміни в роботі Держгеокадастру за останній рік: 35,7% опитаних відзначили безумовне підвищення якісних показників роботи землевпорядної служби, ще 32,5% визнали поліпшення роботи з уточненням, що самі процедури у сфері земельних відносин потребують реформування.

12,6% опитаних повідомили про відсутність змін. Тільки 4% респондентів вважають, що робота Держгеокадастру погіршилася.

Позитивні відгуки пропорційно розподілені в усіх регіонах, що свідчить про комплексний, а не вибірковий характер зрушень у роботі землевпорядної служби.

Більшість опитаних (66,6%) констатували оперативність оформлення документів Держгеокадастром - менш ніж за 30 днів від першого звернення до отримання на руки готових довідок. Повільніше цей процес іде в селах, найбільш оперативно - в містах.

У розрізі регіонів на першому місці за швидкістю обробки заявок є Київ і Південь, повільніше оформлення відбувається на Сході і в Центрі.

За суб'єктною класифікацією, першість за тривалістю розгляду земельних питань утримують ЦНАП - їх назвали найменш оперативним 24,1% громадян.

Електронною кадастровою картою користувалися 93,4% опитаних жителів міст, 92% жителів селищ міського типу (смт) і 86,1% селян.

У цілому швидкістю і зручністю системи "повністю задоволені" і "радіше задоволені" по 35,6% і 35,3% опитаних, нейтральне ставлення у 13,5%, 15% висловили невдоволення роботою Публічної кадастрової карти.

До телефонних консультацій (Гаряча лінія Держгеокадастру) в цілому по Україні вдавалися 17,7% опитаних. Найбільше цей канал зв'язку затребуваний серед жителів сіл - 21,5%; в селищах міського типу ним скористалися лише 2% опитаних, у містах - 18,2%. У 55% випадках звернення на Гарячу лінію дало позитивний результат.

Також респондентам поставили відкрите питання "Які зміни у сфері земельних відносин є найбільш назрілими і актуальними?"

Топ-п'ять найбільш очікуваних реформ виглядають так:

спрощення процедури оформлення та концентрація всіх етапів процесу в одному місці (14,1%)

прискорення термінів оформлення документів (10,4%)

переведення процедур в електронний вигляд (9,6%)

наповнення та виправлення помилок у земельному кадастрі (7,1%)

створення єдиної бази / об'єднання реєстрів (5,8%)

Цікаво, що серед опитаних жителів сільської місцевості найбільш популярною пропозицією (більш ніж 11,4% опитаних) було визначено широке інформування населення про можливості, послуги і процедури в земельній сфері. Це свідчить про необхідність проведення широкої просвітницької кампанії для цієї категорії громадян.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter