ГоловнаЕкономікаБізнес

Оператори зовнішньої реклами презентували дорожню карту для поліпшення вигляду Києва

Перший етап передбачає розміщення рекламних конструкцій на 9 центральних вулицях столиці.

Оператори зовнішньої реклами презентували дорожню карту для поліпшення вигляду Києва
Фото: Микола Даневич

Асоціація операторів зовнішньої реклами України (АЗРУ) представила громадськості План практичного реформування ринку зовнішньої реклами Києва. Про це на прес-конференції "Дорожня карта поліпшення вигляду Києва: антикорупційний механізм реалізації" повідомила голова асоціації Оксана Поліщук, пишуть "Українські новини".

"Ця дорожня карта - черговий крок у роботі над покращенням зовнішнього вигляду Києва. У листопаді минулого року на круглому столі ми обговорили загальні підходи до формування дорожньої карти. Вивчили досвід різних країн, отримали експертизи рішень від економістів, соціологів, практиків галузі... І сьогодні презентуємо єдино можливе ефективне рішення, яке враховує інтереси громадськості, муніципалітету, ринку. І найголовніше - позитивні результати від впровадження цього рішення кияни побачать уже цього року", - повідомила Поліщук.

План складається з двох етапів, у які входять такі дії, як скорочення рекламних конструкцій у столиці, модернізація, оновлення рекламного інвентарю та систематизація розміщення реклами.

Перший етап передбачає створення і реалізацію вже 2016 року на базі наявного законодавства схем розміщення рекламних конструкцій на 9 центральних вулицях столиці: Мечникова, Кловський узвіз, Петрівська алея, Паркова дорога, вул. Басейна, б-р Лесі Українки, б-р Шевченка та ін. Після узгодження й ухвалення в Київській міській державній адміністрації схем вулиць, підготовлених АЗРУ, гравці ринку мають намір інвестувати в скорочення і модернізацію свого інвентарю згідно з цими схемами.

Другий етап передбачає скорочення і модернізацію рекламного інвентарю за європейським сценарієм розвитку індустрії вже у 2017-2020 рр. шляхом розробки і поетапного впровадження схем розміщення конструкцій.

Генеральний директор ГК "РТМ-Україна" (оператор-учасник АЗРУ) Олег Невельчук повідомив про позитивні результати застосування такого досвіду в низці міст України.

"Такі механізми вже працюють у Харкові, в Одесі, у Вінниці та Білій Церкві. Завдяки взаємним зобов'язанням бізнес застрахований від несподіваних і малопрогнозованих змін. Зі свого боку, міські громади також виграють. Наприклад, у Вінниці за кошти операторів було переобладнано і приведено до сучасних стандартів зупинки громадського транспорту", - сказав він.

Невельчук шкодує, що в списку цих міст немає Києва.

"Системних операторів турбує, що пишуться все нові і нові концепції розвитку зовнішньої реклами столиці, причому паралельно операторів переводять у нелегітимне поле, не пролонговуючи дозвільних документів, - це пахне переділом ринку", - резюмував керівник "РТМ-Україна".

Учасники Асоціації зазначили, що Київ повинен іти європейським, а не московським шляхом, який окремі чиновники пропонують, як альтернативу. Європейський шлях підтримується інвесторами і громадськістю. А "московський" - розширення нульових форматних зон і аукціони - призведе до обвалу надходжень до бюджету і ще більшого зниження інтересу інвесторів, як це вже сталося в російській столиці.

Директор КП "Київреклама" Наталя Гончарова підтримала ініціативи операторів і зазначила, що, найімовірніше, місто відмовиться від проведення аукціонів.

Як повідомляли, раніше Асоціація зовнішньої реклами України, КП "Київреклама" і Комітет з містобудування домовилися за участю експертів створити робочу групу для розробки спільного плану дій з комплексного поліпшення візуального вигляду Києва.

Зі свого боку, директор "Київреклами" позитивно висловилася про публічність дій, але вважає, що остаточне рішення має залишатися за владою. На її думку, зовнішній вигляд столиці буде впорядкований щонайшвидше через п'ять років.

Асоціація, як представник інтересів галузі, пропонує план, реалізація якого не тільки може бути розпочата вже цього року, а й у найближчій перспективі дозволить поліпшити зовнішній вигляд усіх районів міста: і центральних, і "спальних".

Асоціація операторів зовнішньої реклами об'єднує провідних операторів галузі, на яких сумарно припадає 65% рекламних поверхонь у Києві. У 2015 р. учасники АЗРУ перерахували в бюджет Києва понад 150 млн грн, що становить 75% всіх рекламних надходжень столиці.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter