ГоловнаЕкономікаБізнес

Бізнес виступив проти підвищення тарифів на залізничні перевезення

Виробники погрожують переорієнтуватися на автотранспорт.

Бізнес виступив проти підвищення тарифів на залізничні перевезення

Виробники будматеріалів відмовляться від послуг "Укрзалізниці", якщо Кабмін погодить наказ Міністерства інфраструктури про підвищення тарифів на залізничні перевезення в 2016 році на 30 відсотків, заявив голова Всеукраїнського союзу виробників будівельних матеріалів та виробів Іван Салій.

За його словами, постійне зростання транспортної складової в ціні будматеріалів перешкоджає виходу вітчизняних виробників на експортні ринки, передає УНІАН.

"Транспортна складова обмежує наші експортні можливості та зменшує конкурентоспроможність наших будівельних матеріалів. Наприклад, таке плече, як Київ-Вільнюс залізницею ми не можемо вже відправляти через транспортну складову. Тобто це фактично обмежує будівельні матеріали внутрішнім ринком", - сказав Салій.

При цьому він зазначає, що через тарифну політику "Укрзалізниці" для перевезення вантажів територією України виробники вже найчастіше віддають перевагу автомобільному транспорту.

"Ми живемо в транзитній державі й автотранспорт сьогодні вже цілком конкурентоспроможний. Таким чином, все більше вантажів переходить із залізниці на автотранспорт... Великотоннажні великі фури і самоскиди тощо. Природно, на великих відстанях залізниця поза конкуренцією, але після того, як вона піднімає тариф, ми стаємо неконкурентоспроможними як на внутрішньому ринку товарів, так і на зовнішньому. Тобто ніхто нічого не буде перевозити", - пояснює голова спілки виробників будматеріалів.

Салій уточнює, що в наступному році для виробників окремих будівельних матеріалів чергове зростання вартості транспортування залізницею може стати критичним. Передусім це стосується щебеню та цегли. На його думку, принципову позицію в цьому питанні має зайняти Міністерство економіки.

"Потрібно на Кабміні розглядати цей сегмент... Потрібно збиратися з металургами, вугільниками, виробниками щебеневої продукції, цегли й шукати оптимальне рішення. Це питання Міністерства економіки, і воно повинно тут диригувати і сказати, наскільки це правильно чи неправильно", - підкреслює Салій.

Раніше виробники будматеріалів вже заявляли, що підвищення тарифів на перевезення вантажів залізницею призведе до істотного подорожчання їхньої продукції, що, у свою чергу, спричинить підвищення цін на житло.

Нагадаємо, "Укрзалізниця" пообіцяла підняти тарифи на перевезення вантажів в 2016 році на 30%. За словами міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, тарифи буде підвищено з 1 січня і з 1 липня - обидва рази на 15%.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter