ГоловнаЕкономікаДержава

Іллічівський порт нарощує вантажообіг за рахунок обробки кейпсайзів

У порту реалізують нову систему завантаження.

Іллічівський порт нарощує вантажообіг за рахунок обробки кейпсайзів
Фото: ilport.com.ua

Іллічівський морський торговий порт прийняв перший суховантаж Red Sage класу Сapesize з Австралії з коксівним вугіллям для холдингу "Метінвест", повідомляє Центр транспортних стратегій. Обсяг суднової партії вугілля становив 177,6 тис. тонн, із яких 68% перевалено біля причалів Іллічівського порту, а 32% - на рейді.

Раніше передбачалося, що цей вантаж прийме найбільший приватний порт "ТІС", а далі судно зупиниться на дозавантаження біля причалів державного порту "Південний". Проте можливості ДП ІМТП обробляти великі вантажні партії з використанням не тільки навантаження на рейді, а й глибоководних потужностей інших портів дозволило повернути в державний порт Іллічівська частину вантажопотоку, який раніше перейшов на "ТІС".

Після вивантаження вугілля на суховантаж було повантажено 180,2 тис. тонн. залізорудної сировини, що стало прикладом реалізації нової схеми навантаження - першу частину суднової партії завантажили біля причалів Іллічівського порту, другу частину - біля причалу ДП "Морський торговий порт Південний".

"Використання варіанта навантаження Іллічівськ + ДП "МТПП" може стати для вантажовідправників альтернативою вже напрацьованій схемі навантаження суден типу Сapesize на терміналах ТІС із дозавантаження на ДП "МТПП" - зазначає старший аналітик ЦТС-Консалтинг Андрій Ісаєв. - Цей крок міг би підвищити завантаження потужностей ДСК в Іллічівському порту і зменшити втрати від переходу частини вантажопотоку на більш конкурентний приватний ТІС", - додає він.

"Для того, щоб ІМТП успішно конкурував з приватними стивідорними компаніями, необхідно інвестувати в механізацію, що істотно збільшить норму навантаження - із сьогоднішніх 10-12 тис. тонн/добу до 25 тис. тонн/добу. Також у порту необхідно провести днопоглиблювальні роботи. Від того, чи зможе новий менеджмент порту впоратися із цим завданням, і залежить, чи буде Іллічівський порт цікавим великим вантажовідправникам", - резюмує Андрій Ісаєв.

Розвиток державного ІМТП - це вже стратегічне завдання переможця конкурсу на керівника порту Сергія Крижанівського та міністра інфраструктури Пивоварського.

Голова профспілки ДП "Іллічівський морський торговельний порт" Сергій Бризгалов вважає, що перевантаживши імпортне вугілля із Red Sage, колектив довів, що державний стивідор не менш ефективний і конкурентний, ніж приватний оператор. Конкурентом у частині перевалки імпортних навалювальних вантажів в Україні він називає тільки найбільший приватний порт ТІС, який "забрав" значну частку перевалки з ІМТП.

Начальник адміністрації порту "Південний" Максим Широков також зазначив, що якщо створювати умови для розвитку державних стивідорів, то вони зможуть конкурувати на рівних: "Пріоритет віддаватиметься компаніям з найкращими умовами обробки вантажів незалежно від того, державна ця компанія чи приватна".

Сергій Бризгалов упевнений, що інвестування в днопоглиблення і збільшення швидкості завантаження передусім має бути вигідне самій державі: "Держстивідор із кожної гривні прибутку 35 копійок віддає державі. Держава повинна бути зацікавлена в підвищенні конкурентоспроможності держстивідора перед приватним оператором".

Нове керівництво ДП ІМТП найближчим часом планує збільшити норму навантаження за рахунок інвестицій у малу механізацію, а АМПУ 2016 р. зобов'язався розпочати днопоглиблення каналу до 16 м. Як кажуть у Мінінфраструктури, "відповідний проект уже в роботі".

Зараз у порту Ричардс Бей (ПАР) вантажать новий Capesize, який у листопаді привезе в Україну 160 тис. тонн вугілля для Центренерго в межах контракту зі швейцарським трейдером Mercuria. Питання, хто буде перевалювати нову партію імпортного вугілля - ТІС чи ІМТП - залишається відкритим. Однак ефективність обробки Red Sage можна розглядати як "публічну заявку" ІМТП в Мінінфраструктури на прийом нової партії імпортного вугілля за відпрацьованою схемою.

Завантаження за новою схемою стало вже четвертим варіантів обробки суден типу Capesize в портах України.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter