ГоловнаЕкономіка

Концесію "Борисполя" обговорювали ще за Кучми та Ющенка, - експерт

Рішення уряду скеровано на розвиток аеропорту.

Концесію "Борисполя" обговорювали ще за Кучми та Ющенка, - експерт

Передачу міжнародного аеропорту "Бориспіль" у концесію приватному оператору обговорював ще попередній Кабінет Міністрів як ефективний шлях розвитку підприємства.

Про це повідомив експерт Центру антикризових досліджень Дмитро Покришка, коментуючи рішення Кабміну про підготовку концесійного конкурсу з приводу аеропорту.

"Концесію "Борисполя" теоретично могли здійснити ще 1999 року, коли з'явився закон "Про концесії". Згодом про можливість концесії аеропортів йшлося і в Державній комплексній програмі розвитку авіаційної промисловості України на 2001-2010 роки. Але, мабуть, через політичні зміни, а пізніше через світову економічну кризу 2008-2009 років програма, загалом, так і залишилася невиконаною. І резюмуючи її підсумки, Рада національної безпеки і оборони констатувала "наростання науково-технологічного відставання України від розвинутих держав і неефективність механізмів стимулювання інноваційної діяльності", - зазначив експерт.

Покришка нагадав, що свого часу ідею концесії "Борисполя" просував Арсеній Яценюк. "До теми концесії поверталися і в середині 2000-х років. Зокрема, 2006 року Арсеній Яценюк, тоді міністр економіки, заявляв, що передача в концесію є перспективою розвитку аеропортів в Україні. Але до реальних дій у цій сфері ніхто так і не брався", - зазначив експерт.

Нагадаємо, 26 вересня міжнародний аеропорт "Бориспіль" постановою Кабінету Міністрів України внесено до списку об'єктів держвласності, що підлягають передачі в концесію на конкурсній основі. Відповідну постанову підписав прем'єр-міністр України Микола Азаров. Ключове завдання концесії - вирішити низку проблем, що накопичилися в аеропорту, пов'язаних з рівнем обслуговування пасажирів і авіакомпаній, забезпечити ефективне управління "Борисполем" і створити умови для збільшення пасажиропотоку.