ГоловнаБлогиБлог Юлии Крыловой-Грек

Як стереотипність мислення зіграла злий жарт з Романом Насировим

Ситуація з Романом Насіровим схожа на застарілу мильну оперу «Підвищена пітливість», в якій змінюються лише головні герої та діагнози.

Фото: Сергей Нужненко

Сьогодні хіба що ледачий не зробив коменту, обговорюючи дану подію в онлайн мережах. Сцена «Інфаркт» привернула увагу всієї української спільноти, і як пишуть в соціальних мережах, знову звела разом самих активних учасників подій революції гідності, але вже в іншому місці та в інший час.

Але на цей раз щось не спрацювало у перевіреному часом сценарії. Де ж криється помилка у моделі поведінки Р.Н.?

Схематичність мислення стала фатальною помилкою обраної стратегії поведінки «удаваний хворий» та тактики «лежачого не б’ють».

Негнучкість мислення та команда, що відпрацьовує старі стратегії та тактики - все це є причиною невдалого дебюту Романа Михайловича у сцені «інфаркт».

Ті ж самі схеми, що ще кілька місяців назад успішно працювали та приносили дивіденди, на цей раз зіграли не на користь Р.Н. Дійсно, для чиновника, який звик слідувати відпрацьованим схемам важко бути креативним, тим більше, у стресовій ситуації.

Як каже англійське прислів’я «Неможливо навчити старого собаку новим фокусам» (You can't teach an old dog new tricks), - і зміст якого стосується саме здатності до ефективних розумових операцій, а не вікової періодизації.

Шлях звуження алгоритму у прогнозуванні ситуації та фокусування лише на одній з його гілок: «якщо (захворію), то (все минеться як раніше)», унеможливлює розгляд ситуації комплексно та штучно відсікає решту можливих варіантів розгортання подій «якщо – то».

І якщо раніше старі стратегії та тактики більш-менш спрацьовували, то сьогодні в суспільстві вже виробився імунітет, а у громадських активістів є заготовлені зразки ін’єкцій протидії.

Таким чином, старі схеми, старі зв'язки, старі (перевірені знайомі) піар менеджери можуть не просто не допомогти, а навіть нашкодити.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook і Twitter